Vyučující
|
-
Halada Václav, Ing. Ph.D.
-
Drahotová Jana, Doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kompetence vedoucího týmu, selfmanagement Styly vedení a tým Tvorba efektivního týmu, principy, týmové disfunkce Pokročilé vyjednávání Kritické myšlení a rozvoj týmu Řízení změny v týmu, procesy změny, intervence pro změny Specifika vedení různých typů týmů (hybridní týmy, virtuální týmy) Vybrané aspekty manažerské komunikace (krizové situace, náročné manažerské rozhovory) Hodnocení členů týmu, postupy, nástroje Simulační hra
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vymezit základní pojmy a kategorie z oblasti projektového a obecného managementu |
Odborné dovednosti |
---|
žádné |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
analyzovat význam a přínosy specifických manažerských dovedností a technik |
vymezit možnosti a bariéry pro rozvoj pracovních týmů |
Odborné dovednosti |
---|
Vyhodnotit a využít řadu technik a dovedností vedení lidí v pracovních týmech |
Zhodnotit stav a navrhnout změny v organizační kultuře |
Podpořit vhodnými intervencemi rozvoj týmu |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Projektová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Armstrong, M.,Taylor,S. Management a leadership. Praha:Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2177-4.
-
Bláha, Jiří. Pokročilé řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Brno : Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0374-0.
-
BURKE, R., BARRON, S. Project management leadership. Wiley, 2014. ISBN 978-11-186-7401-7.
-
Cejthamr, V., Dědina, J. Management a organizační chování. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3348-7.
-
Doležal, J. a kol. Projektový management: komplexně, prakticky a podle světových standardů.. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5620-.
-
Jarošová, E., Pauknerová, D., Lorencová, H. Nové trendy v leadershipu, koncepce, výzkumy, aplikace. Praha:Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-479-0.
-
Lencioni, P. Nejdůležitější konkurenční výhoda: jak vybudovat zdravou organizaci a všechno tím přetrumfnout. Bratislava, 2014. ISBN 978-80-8156-035-4.
-
Powers, T. Virtual teams for dummies. Hoboken, 2018. ISBN 978-1-119-45380-2.
-
Skalický, J., Jermář, M., Svoboda, J. Projektový management a potřebné kompetence. Plzeň: Západočeská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7043-975-3.
-
Steers, R., M., Osland, J. Management across cultures: challenges, strategies, and skills. Cambridge, 2020. ISBN 978-1-108-71759-5.
-
Ury, W. Jak překonat nesouhlas: zásady vyjednávání s lidmi, s nimiž nelze vyjednávat. Praha, 2015. ISBN 978-80-7261-300-7.
|