Vyučující
|
-
Drahotová Jana, Doc. PaedDr. Ph.D.
-
Šlajsová Jiřina, Ing.
-
Ayari Anna, Ing. Ph.D.
-
Fiala Petr, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Personální procesy v organizaci - úvod do problematiky, význam a druhy personálních procesů, životní cyklus zaměstnance, personální oddělení Personální plánování, specifikace pracovního místa Pracovněpravní vztahy Organizační psychologie v personálních procesech Nábor, získávání a výběr zaměstnanců Adaptace, začlenění zaměstnance do prostředí organizace Motivační programy, odměna a benefity Řízení pracovního výkonu, hodnocení a zpětná vazba Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců Týmové procesy, vedení týmu Personální informační systémy, personální controlling Udržitelnost a odpovědnost organizací ve vztahu k lidským zdrojům (CSR, ESG), personální aspekty vybraných metod řízení Nové trendy v personálních procesech
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Prezentace práce studentů, Přednáška, Cvičení
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 37 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat přehled získaný studiem předmětu Psychologie v ekonomické praxi, Podniková ekonomika I |
Odborné dovednosti |
---|
žádné |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat význam personálních a sociálních procesů v organizacích |
vysvětlit, jak personální procesy působí na člověka v organizaci |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat a zhodnotit orientačně podobu personálních procesů v organizaci a navrhnout žádoucí úpravy |
formulovat cíle a postupy pro svůj kariérový plán |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Písemná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Barták, J. Řízení lidí v organizacích. Praha: Grada. 2023.
-
Dessler, G. Human resource management. Harlow: Pearson. 2020.
-
Hajerová Műllerová, L; Šimek, Z. Organizační kultura. Praha. 2022.
-
Mikuláštík, M. Manažerská psychologie. Praha: Grada. 2015.
-
Palíšková, M.; Legnerová, K.; Stříteský,M. Personální řízení: úvod do moderní personalistiky. Praha: C.H. Beck. 2021.
-
Plamínek, J. Vedení lidí, týmů a firem: praktický atlas managementu. Praha:Grada. 2018.
-
Šikýř, M. Personalistika pro manažery a personalisty. Praha: Grada. 2016.
|