Vyučující
|
-
Suková Veronika, Ing. Ph.D.
-
Špongrová Alena, Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Získání zkušeností z provozu firmy ve výrobě, službách, obchodě, apod. Organizační pokyny k praxi: 1. Forma praxe se neukládá, může být placená i neplacená, ve státní instituci, soukromém nebo družstevním podniku, v tuzemsku i v zahraničí. 2. Délka praxe činí 3 týdny (15 pracovních dní dle ECTS), praxe může být vykonána najednou, na dvakrát nebo dělena i jinak, zvolená forma však nesmí narušovat výuku. 3. Praxe může probíhat v libovolném odvětví s tím, že vždy musí mít vztah alespoň k některému z odborných předmětů (povinnému nebo volitelnému). 4. Podnik či instituci pro výkon praxe si student vybírá a dojedná sám. 5. Jako odbornou praxi lze započíst i adekvátně dlouhotrvající účast studenta na řešení výzkumných úkolů katedry. Takovou formu praxe musí schválit vedoucí katedry.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 110 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát právní formy podniků, veřejných financí, financí a účetnictví, základů podnikové ekonomiky |
Odborné dovednosti |
---|
zpracovat písemnou zprávu/seminární práci/projekt/referát |
provést analýzu dat |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
aplikace teoretických poznatků v praxi |
popsat organizační strukturu vybrané společnosti |
identifikovat a formulovat základní problémy ve společnosti |
navrhovat některá zlepšující opatření |
Odborné dovednosti |
---|
používat potřebné metody analýzy dat a prezentace výsledků |
aplikovat teoretické poznatky v praxi |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studijní praxe, |
Individuální konzultace, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Projektová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Doležal Jan. Projektový management - Komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha, 2023. ISBN 978-80-271-3619-3.
-
Král, B. a kol. Manažerské účetnictví, 4. rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-7261-568-1.
-
Šafrová Drášilová, Alena. Základy úspěšného podnikání : průvodce začínajícího podnikatele. První vydání. 2019. ISBN 978-80-271-2182-3.
-
Taušl Procházková, Petra; Jelínková, Eva. Podniková ekonomika - klíčové oblasti. První vydání. 2018. ISBN 978-80-271-0689-9.
|