Vyučující
|
-
Sikorová Jitka, Ing. Ph.D.
-
Mráz Jiří, prof. Ing. Ph.D.
-
Halada Václav, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do strategického managementu - východiska, přístupy a koncepty Význam a role strategického managementu v kontextu podnikání organizace, manažer jako stratég Model strategického managementu Formulace strategie - strategická východiska Strategický management a udržitelnost Analýza externího prostředí podniku Prognóza vývoje okolí podniku. Analýza interního prostředí podniku Strategie, typologie strategií Formulace strategických variant Hodnocení strategických variant, výběr optimální strategie, strategický management rizik. Implementace strategie Balanced Scorecard Sustainability Balanced Scorecard Strategický management a udržitelnost Hodnocení a aktualizace strategie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, Prezentace práce studentů, Skupinová konzultace, Samostudium studentů, Přednáška
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 25 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aplikovat znalosti z podnikové ekonomiky pro vhodné plánování budoucího vývoje organizace. |
Chápat makroekonomický vývoj pro analýzu vnějšího prostředí společnosti. |
Syntetizovat poznatky z marketingu, které jsou nezbytné pro formulování strategických prognóz. |
Mít znalosti základních principů a funkcí managementu. |
Chápat koncept udržitelnosti. |
Odborné dovednosti |
---|
Zvládat základní účetní operace pro práci s účetními výkazy. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
objasnit význam strategického managementu v organizacích |
vymezit strategii podniku a vysvětlit její význam pro organizace |
popsat jednotlivé fáze strategického managementu |
vysvětlit vybrané postupy finančního plánování |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat získané znalosti a vypracovat celkovou strategii a následně i dílčí strategie |
analyzovat prostředí, ve kterém organizace působí, a vnímat jeho vývojové tendence |
formulovat, hodnotit a vybrat optimální strategickou variantu |
rozpracovat střednědobé cíle do krátkodobých akcí pro implementaci strategie |
komunikovat s podniky při zpracování samostatného projektu |
umět implementovat poznatky z konceptu udržitelnosti do strategie organizace |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Přednáška založená na výkladu, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Výstupní projekt, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Bolland, Eric J. Comprehensive strategic management: a guide for students, insight for managers. Bingley: Emerald Publishing. ISBN 978-1-78714-225-1.
-
David, Fred R.; David, Forest R.; David, Meredith E. Strategic management : concepts and cases :a competitive advantage approach. Seventeenth edition, global edition. 2023. ISBN 978-1-292-44140-5.
-
Dess, Gregory G. Strategic management : text & cases. Eleventh edition. 2024. ISBN 978-1-266-20046-5.
-
Fotr, Jiří; Vacík, Emil,; Souček, Ivan,; Špaček, Miroslav,; Hájek, Stanislav. Tvorba strategie a strategické plánování : teorie a praxe. 2., aktualizované a doplněné vydání. 2020. ISBN 978-80-271-2499-2.
-
Hanzelková, Alena; Keřkovský, Miloslav,; Vykypěl, Oldřich. Strategické řízení : teorie pro praxi. 3. přepracované vydání. 2017. ISBN 978-80-7400-637-1.
-
Kaplan, Robert S.; Norton, David P. Balanced scorecard : strategický systém měření výkonnosti podniku. 3. vyd. Praha : Management Press, 2002. ISBN 80-7261-063-5.
-
Whittington, Richard; Angwin, Duncan,; Regnér, Patrick,; Johnson, Gerry,; Scholes, Kevan. Exploring strategy : text and cases. Thirteenth edition. 2023. ISBN 978-1-292-42874-1.
|