Vyučující
|
-
Špongrová Alena, Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Podstata podnikání. Možnosti podnikání v oblasti TVS - právní úprava podnikání, okolí podniku. Typologie právních forem podnikání. Financování podniků, efektivnost podniku a její kategorie (náklady podniku, výnosy, zisk, analýza bodu zvratu). Majetková a kapitálová struktura podniku / sportovního klubu - rozvaha. Podnikatelský plán. Strategické řízení podniků a sportovních klubů. Management. Sportovní management. Podstata marketingu, trh a cílený marketing. Marketing a sport. Marketingový informační systém a výzkum trhu. Výrobek a jeho životní cyklus. Komunikace a stimulování prodeje. Sportovní reklama. Cena a cenová politika. Distribuce výrobků. Sponzoring v oblasti TVS.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Přednáška, Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
žádné |
Odborné dovednosti |
---|
žádné |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat základní ekonomické pojmy |
identifikovat hlavní kategorie a typy společností |
využívat hlavní manažerskou a marketingovou terminologii |
specifikovat marketingový mix a jeho jednotlivé složky |
Odborné dovednosti |
---|
využívat vhodné nástroje a metody při řízení sportovních organizací |
vybrat vhodné nástroje marketingového mixu při řízení společností v oblasti sportu a při řízení marketingových aktivit |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Čáslavová, Eva. Management v tělesné výchově a sportu : (vybrané kapitoly). 2. vyd. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-0050-5.
-
Foret, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0.
-
Foret, Miroslav. Marketingový průzkum : poznáváme svoje zákazníky. 2., aktualiz. vyd. Brno : BizBooks, 2012. ISBN 978-80-2650-038-4.
-
Hannagan, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Praha : Management Press, 1996. ISBN 80-85943-07-7.
-
Hobza, Vladimír; Rektořík, Jaroslav. Základy ekonomie sportu. Praha : Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-04-3.
-
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Novotný, Jiří. Ekonomika sportu : vybrané kapitoly. Vyd. 2. Praha : Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1521-2.
-
Slavík, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách : jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. 1. vyd. Praha : Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4819-1.
-
Synek, Miloslav. Podniková ekonomika. 5., pĹeprac. a dopl. vyd. V Praze : C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-336-3.
-
Vlaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
|