Lecturer(s)
|
-
Bouda Antonín, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
1. Social learning as a type of learning. 2. Kolb´s experintial learning cycle as the theoretical basis of social learning. 3. Analysis of personal qualities for an effective way of social learning. 4. Analysis of other factors affecting the proses of social learning. 5. General forms of social learning. 6. Improvement of social relationships and skills. 7. Deepen of self-cognition and acguire insight into own attitudes, experiences and reactions. 8. Awareness of own feed-back on the impact on the environment. 9. Acquiring skills to be well oriented in interpersonal relationships. 10. Understanding to group processes and gain the skills to interact actively. 11. Confrontation with the substantive and social problems. 12. Kooperativní řešení interpersonálních problémů a konfliktů. 13. Evaluation of teaching.
|
Learning activities and teaching methods
|
Collaborative instruction, Cooperative instruction, Skills demonstration, Seminar classes
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Individual project (40)
- 30 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Definuje základní pojmy ze sociální psychologie. |
Charakterizuje psychosociální jevy. |
Popisuje zákonitosti psychiských jevů ve vztahu k jednotlivým sociálním interakcím. |
Skills |
---|
Rozeznává jednotlivé styly sociálního chování: agrese, manipulace, pasivita, asertivita. |
Zhodnocuje způsoby sociálního chování v jednotlivých interakcích. |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
Zdůvodňuje význam efektitvní sociální interakce na psychické a sociální zdraví. |
Definuje sociální učení. |
Vysvětluje význam sociálního učení ve vztahu k celoživotnímu učení. |
Popisuje Kolbův cyklus zkušenostního učení a další cyklické teorie sociálního učení. |
Vymezuje elementární formy sociálního učení. |
Charakterizuje jednotlivé znaky sociálního učení. |
Skills |
---|
Analyzuje osobnostní předpoklady pro efektivní způsob sociálního učení. |
Analyzuje činitele ovlivňující proces sociálního učení. |
Navrhuje efektivní formy sociálního učení. |
Reflektuje nácvik sociálních dovedností v rámci jednotlivých technik sociálního učení. |
Posuzuje svoji aktuální úroveň sociálních dovedností. |
Zhodnocuje úroveň nově osvojených sociálních dovedností. |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Skills demonstration |
Collaborative instruction |
Cooperative instruction |
Seminar classes |
Skills |
---|
Practicum |
Cooperative instruction |
Competences |
---|
Practicum |
Cooperative instruction |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Skills demonstration during practicum |
Seminar work |
Skills |
---|
Practical exam |
Skills demonstration during practicum |
Competences |
---|
Seminar work |
Recommended literature
|
-
HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik II.. Praha, UK 1988, 1999.
-
KOLAŘÍK, M. Interakční psychologický výcvik pro praxi. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4450-6.
-
Kolařík, Marek. Interakční psychologický výcvik. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2941-1.
-
Komárková, R. et al. Aplikkovaná sociální psychologie III. Grada, 2001. ISBN 80-247-0180-4.
-
SEDLÁK, J. Metody aktivního sociálního učení : Určeno pro posl. fak. filozof. a pro postgraduální stud. absolventů. Praha : SPN, 1985.
-
VALENTA, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik : srovnání systémů. Praha : ISV nakladatelství, 1999. ISBN 80-85866-40-4.
|