Lecturer(s)
|
-
Bouda Antonín, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Králová Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
1.Health and active health care in the 21st century 2.Physical activity as disease prevention 3.Characteristics of sports and physical activities 4.Recreational physical activity 5.Sport as part of health education 6.The terminology in sport and physical activity 7.Selected physical activity - aerobic sports activities 8.Selected physical activity - anaerobic sports activities 9.Selected physical activity - practical training 10.Selected physical activity - practical training 11.Selected physical activity - practical training 12.Selected physical activity - practical training 13.Summary, evaluation of education
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture supplemented with a discussion, Lecture with practical applications, Skills demonstration, Individual study, Lecture, Seminar
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 20 hours per semester
- Contact hours
- 24 hours per semester
- Preparation for comprehensive test (10-40)
- 40 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Definovat výchovu ke zdraví jako samostatný obor. |
Vymezit zdraví a popisat jeho determinanty. |
Charakterizovat jednotlivé tematické oblasti z výchovy ke zdraví. |
Skills |
---|
Kriticky zhodnotit životní styl na základě předložených ukazatelů. |
Reflektovat svůj vlastní životní styl podle zásad ochrany somatického, psychického a sociálního zdraví. |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
Popsat teoretická východiska ve výchově ke zdraví a v edukační oblasti se zaměřením na předcházení nemoci. |
Klasifikovat metody a způsoby diagnostiky životního stylu. |
Charakterizovat jednoltivé metody diagnostiky životního stylu. |
Objasnit strategie diagnostiky životního stylu. |
Skills |
---|
Kriticky posoudit teoretická východiska ve výchově ke zdraví a v edukační oblasti se zaměřením na předcházení nemoci. |
Stanovit vhodné nástroje diagnostiky životního stylu na základě předložených kritérií. |
Diagnostikovat životní styl u vybrané osoby z pohledu přístupů ve výchově ke zdraví. |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecture |
Lecture supplemented with a discussion |
Seminar |
Skills demonstration |
Individual study |
Interactive lecture |
Skills |
---|
Lecture |
Lecture supplemented with a discussion |
Seminar |
Skills demonstration |
Individual study |
Interactive lecture |
Competences |
---|
Lecture |
Lecture supplemented with a discussion |
Seminar |
Skills demonstration |
Individual study |
Interactive lecture |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Test |
Seminar work |
Skills |
---|
Test |
Seminar work |
Competences |
---|
Test |
Seminar work |
Recommended literature
|
-
Havel, Zdeněk; Hnízdil, Jan. Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností. Banská Bystrica : [s.n.], 2010. ISBN 978-80-8083-950-5.
-
KALMAN, M. et al. Zelená kniha zdravého životního stylu. Olomouc, 2011. ISBN 978-80-244-3451-3.
-
KRAUS, B. et al. Životní styl současné rodiny.. Hradec Králové, 2015. ISBN 978-80-7435-544-8.
-
Machová, Jitka; Kubátová, Dagmar. Výchova ke zdraví. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2715-8.
|