Vyučující
|
-
Havlová Dana, Mgr.
-
Klíma Jaroslav, Doc. PaedDr. Ph.D.
-
Beláňová Eva, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Soudobé teorie vzdělávání z pohledu edukačního procesu výchovy ke zdraví 2. Druhy učení z pohledu edukačního procesu výchovy ke zdraví 3. Psychodidaktické koncepce v edukačním procesu první pomoc 4. Motivace žáka v eduakačním procesu první pomoc 5. Výukové strategie v edukačním procesu první pomoc 6. Evaluační strategie pedagogického procesu pvrvní pomoci 7. Historicko-srovnávací analýza kurikukárních dokumentů s ohledem na výchovu a vzdělávání první pomoci 8.Možnosti uplatňování integrované výuky v edukaci první pomoci s přihlédnutím k interdisciplinaritě tohoto oboru 9. Specifika psychodidaktiky a konstruktivismu v edukačním procesu první pomoci 10.Mezi předmětové vztahy ve výuce první pomoci 11.Projektová a kooperativní výuka a její možnosti v edukačním procesu první pomoci 12.Komparace zahraničních modelů výuky první pomoci 13.Shrnutí a evaluace výuky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Přednáška s analýzou videozáznamu, Samostudium literatury, Přednáška, Přednáška s demonstrací
- Kontaktní výuka
- 24 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
odborná orientace v základech první pomoci a didaktice výchovy ke zdraví |
Výsledky učení |
---|
- popsat teorie a druhy učení využitelné v edukaci první pomoci |
- charakterizovat výukové strategie v první pomoci |
Odborné dovednosti |
---|
- zhodnotit jednotlivé teorie ve vzdělávání a výukové strategie; aplikuje soudobé teorie vzdělávání a výukové strategie do edukačního procesu první pomoci |
- navrhnout evaluační postup pro evaluaci edukačního procesu první pomoci |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
BYDŽOVSkÝ, J. První pomoc : příručka pro pedagogy základních a mateřských škol. Svotavy, 2012. ISBN 978-80-260-3131-4.
-
FRANĚK, O., TRČKOVÁ, P. První pomoc pro školy. Praha, 2014. ISBN 978-80-260-7346-8.
-
Franěk, Ondřej; Sukupová, Petra. První pomoc nejsou žádné čáry, ale dokáže zázraky. [Česko] : O. Franěk, 2010. ISBN 978-80-254-5911-9.
-
Hrušková, Martina; Gutvirth, Jaroslav. První pomoc (nejen) pro školní praxi. Vyd. 1. České Budějovice : Jihočeská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7394-237-3.
-
Kubíková, Zdeňka; Zuchová, Barbora. První pomoc a jak ji učit. 2., upr. vyd. Brno : Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií, 2009. ISBN 978-80-210-4823-2.
-
TOMANOVÁ, J. , KOPECKÝ M. Úrazy a první pomoc u dětí. Olomouc, 2013. ISBN 978-80-244-3506-0.
-
TOMANOVÁ, J. , KOPECKÝ M. Vybrané kapitoly z první pomoci. Olomouc, 2014. ISBN 978-80-244-4036-1.
-
TRČKOVÁ, P. et al. Metodická příručka pro výuku první pomoci na 1. stupni základních škol. Olomouc, 2014.
-
TRČKOVÁ, P. et al. Metodická příručka pro výuku první pomoci na 2. stupni základních škol a středních školách. Olomouc, 2014.
-
TRČKOVÁ, P. et al. Metodická příručka pro výuky první pomoci na středních školách včetně víceletých gymnázií. Olomouc, 2014. ISBN 978-80-260-8223-1.
|