|
Vyučující
|
-
Lahutsina Marina, PhDr. Ph.D.
-
Šofka Karel, doc. PhDr. Ph.D.
-
Praumová Michaela, Mgr. Ph.D.
-
Jůzová Václava, doc. Mgr. Ph.D.
-
Tolarová Dagmar, Mgr.
-
Gruber Veronika, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
-
Skalická Klára, Mgr. Ph.D.
-
Vyčichlová Nikola, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Holá, roz. Jelínková Daniela, Mgr. Ph.D.
-
Carvan Přemysl, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Knobloch Alena, PhDr.
-
Schmoranzová Štěpánka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Volba problematiiky vhodné k DP 3. Tvorba osnovy DP 4. Práce s odbornými zdroji 5. Obecné principy zpracování výzkumného šetření 6. Výzkumný plán 7. Kvantitativní metodologie - přístupy, koncepce 8. Kvantitativní postupy sběru dat 9. Možnosti kvantitativního zpracování dat 10. Kvalitativní metodologie - přístupy, koncepce 11.Kvalitativní postupy sběru dat 12. Kvalitativní analýzy 13. Formulace závěrů a interpretace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Seminář
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 320 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - objasnit principy kvalitativní a kvantitativní metodologie, |
| - vysvětlit pravidla pro nakládání s odbornou literaturou, |
| - vyjmenovat etické zásady psychologického výzkumu a psychologické intervence. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - pracovat s odbornou literaturou srovnávacím způsobem, |
| - vyhledávat v databázích odborných zdrojů. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit základní teoretické pojmy týkající se zvolené problematiky |
| charakterizovat věcné kategorie sledovaných jevů |
| popsat současný stav řešení problému v českém i mezinárodním kontextu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| shrnout a porovnat informace z odborných zdrojů |
| eticky nakládat s odbornými zdroji |
| formulovat klíčové otázky |
| zvolit vhodnou metodologii a rozpracovat ji do konkrétních postupů |
| respektovat navržený časový harmonogram jednotlivých kroků |
| zřetelně formulovat dosažené závěry |
| zhodnotit praktický přínos DP |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
| mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Individuální konzultace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Individuální konzultace, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kvalifikační práce, |
| Výstupní projekt, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kvalifikační práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Literatura je upřesněna v zadání diplomového úkolu.
-
Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
-
Michalík, Petr; Roub, Zdeněk,; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 3. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7043-828-2.
-
Průcha, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3.
-
Rooney, Bryan J. Methods in psychological research. 2019. ISBN 978-1-5063-8493-1.
-
Švaříček, Roman; Šeďová, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
-
Willig, Carla. The Sage handbook of qualitative research in psychology. 2017. ISBN 978-1-4739-2521-2.
|