Předmět: Diplomový seminář 2

« Zpět
Název předmětu Diplomový seminář 2
Kód předmětu KPS/DS2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 5
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 12
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hovorová Markéta, PhDr. Ph.D.
  • Polach Pavel, doc. PhDr. Ph.D.
  • Prošková Ivana, Mgr. Ph.D.
  • Malá Dagmar, doc. Mgr. Ph.D.
  • Beláňová Eva, Mgr.
  • Fišerová Petra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
  • Beňová Jarmila, Mgr. Ph.D.
  • Cifrová Iveta, PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Králová Veronika, Mgr. Ph.D.
  • Bouda Antonín, PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Rousová Ilona, PhDr.
  • Bukačová Kerstin, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Volba problematiiky vhodné k DP 3. Tvorba osnovy DP 4. Práce s odbornými zdroji 5. Obecné principy zpracování výzkumného šetření 6. Výzkumný plán 7. Kvantitativní metodologie - přístupy, koncepce 8. Kvantitativní postupy sběru dat 9. Možnosti kvantitativního zpracování dat 10. Kvalitativní metodologie - přístupy, koncepce 11.Kvalitativní postupy sběru dat 12. Kvalitativní analýzy 13. Formulace závěrů a interpretace

Studijní aktivity a metody výuky
Individuální konzultace, Seminář
  • Vypracování kvalifikační práce [52-468] - 320 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- objasnit principy kvalitativní a kvantitativní metodologie,
- vysvětlit pravidla pro nakládání s odbornou literaturou,
- vyjmenovat etické zásady psychologického výzkumu a psychologické intervence.
Odborné dovednosti
- pracovat s odbornou literaturou srovnávacím způsobem,
- vyhledávat v databázích odborných zdrojů.
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit základní teoretické pojmy týkající se zvolené problematiky
charakterizovat věcné kategorie sledovaných jevů
popsat současný stav řešení problému v českém i mezinárodním kontextu
Odborné dovednosti
shrnout a porovnat informace z odborných zdrojů
eticky nakládat s odbornými zdroji
formulovat klíčové otázky
zvolit vhodnou metodologii a rozpracovat ji do konkrétních postupů
respektovat navržený časový harmonogram jednotlivých kroků
zřetelně formulovat dosažené závěry
zhodnotit praktický přínos DP
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Individuální konzultace,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Individuální konzultace,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kvalifikační práce,
Výstupní projekt,
Odborné dovednosti
Kvalifikační práce,
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Literatura je upřesněna v zadání diplomového úkolu.
  • Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
  • Michalík, Petr; Roub, Zdeněk,; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 3. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7043-828-2.
  • Průcha, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3.
  • Rooney, Bryan J. Methods in psychological research. 2019. ISBN 978-1-5063-8493-1.
  • Švaříček, Roman; Šeďová, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
  • Willig, Carla. The Sage handbook of qualitative research in psychology. 2017. ISBN 978-1-4739-2521-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní