Vyučující
|
-
Hovorová Markéta, PhDr. Ph.D.
-
Polach Pavel, doc. PhDr. Ph.D.
-
Prošková Ivana, Mgr. Ph.D.
-
Malá Dagmar, doc. Mgr. Ph.D.
-
Beláňová Eva, Mgr.
-
Fišerová Petra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
-
Beňová Jarmila, Mgr. Ph.D.
-
Cifrová Iveta, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Králová Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Bouda Antonín, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Rousová Ilona, PhDr.
-
Bukačová Kerstin, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Volba problematiiky vhodné k DP 3. Tvorba osnovy DP 4. Práce s odbornými zdroji 5. Obecné principy zpracování výzkumného šetření 6. Výzkumný plán 7. Kvantitativní metodologie - přístupy, koncepce 8. Kvantitativní postupy sběru dat 9. Možnosti kvantitativního zpracování dat 10. Kvalitativní metodologie - přístupy, koncepce 11.Kvalitativní postupy sběru dat 12. Kvalitativní analýzy 13. Formulace závěrů a interpretace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Seminář
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 320 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- objasnit principy kvalitativní a kvantitativní metodologie, |
- vysvětlit pravidla pro nakládání s odbornou literaturou, |
- vyjmenovat etické zásady psychologického výzkumu a psychologické intervence. |
Odborné dovednosti |
---|
- pracovat s odbornou literaturou srovnávacím způsobem, |
- vyhledávat v databázích odborných zdrojů. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit základní teoretické pojmy týkající se zvolené problematiky |
charakterizovat věcné kategorie sledovaných jevů |
popsat současný stav řešení problému v českém i mezinárodním kontextu |
Odborné dovednosti |
---|
shrnout a porovnat informace z odborných zdrojů |
eticky nakládat s odbornými zdroji |
formulovat klíčové otázky |
zvolit vhodnou metodologii a rozpracovat ji do konkrétních postupů |
respektovat navržený časový harmonogram jednotlivých kroků |
zřetelně formulovat dosažené závěry |
zhodnotit praktický přínos DP |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Literatura je upřesněna v zadání diplomového úkolu.
-
Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
-
Michalík, Petr; Roub, Zdeněk,; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 3. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7043-828-2.
-
Průcha, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3.
-
Rooney, Bryan J. Methods in psychological research. 2019. ISBN 978-1-5063-8493-1.
-
Švaříček, Roman; Šeďová, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
-
Willig, Carla. The Sage handbook of qualitative research in psychology. 2017. ISBN 978-1-4739-2521-2.
|