Vyučující
|
-
Bouda Antonín, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Historie poradenských služeb 2.Systém poradenských služeb 3.Charakteristika jednotlivých pracovišť 4.Formy poskytovaných služeb 5.Metody poskytovaných služeb 6.Evaluace poskytovaných služeb 7.Vztah mezi poradenským pracovníkem a klientem/žákem 8.Etický kodex poradenského pracovníka 9.Krizová intervce v poradenství 10.Spolupráce mezi jednoltivými poradenskými pracovištěmi 11.Systém evidence klienta 12. Týmová práce v poradenských službách 13. Evaluace výuky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Exkurze, výuka v terénu
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Definuje základní psychologické pojmy. |
Charakterizuje psychické poruchy na úrovni znalostí z předmětu psychopatologie pro učitele. |
Popisuje na elementární úrovni riziková chování. |
Odborné dovednosti |
---|
Na základě osobních zkušeností a vlastního úsudku rozlišuje poradenská pracoviště od bežných školských či sociálních institucích. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vyjmenovává systém poradenských služeb poskytující pomoc v oblasti rizikového chování. |
Popisuje chrakter poradenských služeb, které jsou zaměřeny na pedagogickou a psychosociální pomoc. |
Objasňuje význam poradenských služeb v oblasti školství a sociální práce. |
Odborné dovednosti |
---|
Rozpozná charakter pracoviště ve vztahu k formám poskytovaných služeb. |
Doporučuje vhodné poradenské pracoviště na základě aktuálních potřeb klienta. |
Zhodnocuje úroveń poradenského pracoviště na zákaldě vybraných kritérií. |
Reflektuje exkurzi do poradenských pracovišť. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Reflexe z absolvované exkurze. |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Reflexe z absolvované exkurze. |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Reflexe z absolvované exkurze. |
Doporučená literatura
|
-
Kalina, K. Rozsáhlá studijní monografie, která vychází z bio-psycho-sociálního modelu zneužívání návykových látek ..
-
POKORNÝ, V., TELCOVÁ, J., TOMKO, A. Prevnence sociálně patologických jevů. Brno, 2003.
|