Lecturer(s)
|
-
Minczérová Chatcha, Mgr. et Mgr.
-
Bouda Antonín, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Prošková Ivana, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
1. Definition of pedagogy and psychology as a science discipline 2. Professional journals and literature in pedagogy and psychology 3. Characteristics of psychic phenomena 4. Disciplines of Education and Psychology and their importance in health education 5. Current Trends in psychology and pedagogy 6. Description of selected psychic phenomena 7. Basic terms in pedagogy as a science discipline 8. Definition of Education 9. Factors influencing education 10. Definition and typology of personality 11. Periodization of psychological development and description of personality traits 12. Summary, evaluation of education
|
Learning activities and teaching methods
|
Interactive lecture, Lecture supplemented with a discussion, Discussion, Seminar classes, Lecture
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 30 hours per semester
- Contact hours
- 24 hours per semester
- Preparation for an examination (30-60)
- 60 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Na elementární úrovni charakterizovat podstatu pedagogiky a psychologie jako součást humanitních oborů. |
Na základě znalostí ze středoškolského předmětu základy společenských věd popsat obsah pedagogiky a psychologie. |
Skills |
---|
Rozeznat obsah pedagogiky a psychologie od ostatních humanitních věd. |
Na základě subjektivního úsudku posoudit význam pedagogiky a psychologie pro studovaný obor. |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
Charakterizovat význam pedagogiky a psychologie ve studovaném oboru. |
Vyjmenovat disciplíny pedagogiky a psychologie. |
Definovat obory pedagogika a psychologie. |
Popsat současné směry v pedagogice a psychologii. |
Definovat a objasnit jednotlivé psychické jevy. |
Vymezit osobnost člověka. |
Vyjmenovat periodizaci psychického vývoje. |
Charakterizovat jednotlivé vlastnosti osobnosti člověka. |
Skills |
---|
Obhájit (vyargumentovat) význam psychologie a pedagogiky pro studovaný obor. |
Podle charakteristik obsahu poznat oborovou disciplínu z pedagogiky a psychologie. |
Identifikovat činitele ovlivňující výchovu jedince. |
Konstruktivně zhodnotit na základě vybraných kritérií současné směry v psychologii a pedagogice. |
Zařadit jednotlivé psychické momenty do skupin psychických jevů. |
Zařadit obsah psychických projevů do jednotlivých period psychického vývoje. |
Na základě osobnostních testů z přednášek posoudit povahu svých osobnostních vlastností. |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecture |
Lecture supplemented with a discussion |
Interactive lecture |
Individual study |
Skills |
---|
Lecture |
Lecture supplemented with a discussion |
Interactive lecture |
Individual study |
Competences |
---|
Lecture |
Lecture supplemented with a discussion |
Interactive lecture |
Individual study |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Test |
Seminar work |
Skills |
---|
Test |
Seminar work |
Competences |
---|
Test |
Seminar work |
Recommended literature
|
-
Atkinsonová a Hilgarda. Psychologie. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0083-3.
-
Dvořáček, Jiří. Základy pedagogiky. Vydání první. 2014. ISBN 978-80-245-2014-8.
-
Helus, Zdeněk. Úvod do psychologie. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3037-0.
-
Kohout, Karel. Základy obecné pedagogiky. Praha, 2010. ISBN 978-80-7452-009-9.
|