Lecturer(s)
|
-
Beňová Jarmila, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
1. Psychology of Work and Organization and its changes. 2. Man and Work. 3. Methods of Psychology of Work. 4. Psychological profesiography. 5. Conditions of working environment. 6. Human working activity and its determinants. 7. Conception of organization. Man and Organization. 8. Organizational culture. 9. Human resources and their management. 10. Position and role of worker in an organization. 11. Psychological analysis of working output. 12. Criteria of working efficiency. 13. Working load.
|
Learning activities and teaching methods
|
Interactive lecture, One-to-One tutorial, Task-based study method, Individual study, Self-study of literature
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Preparation for an examination (30-60)
- 60 hours per semester
- Preparation for laboratory testing; outcome analysis (1-8)
- 5 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 5 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Basic knowledge of terminology of General Psychology and Psychology of the Personality, Social Psychology, and Health Psychology. |
Skills |
---|
- vytvořit referát a vystupovat před skupinou, |
- aplikovat základní psychologické termíny na konkrétní situace v praxi, |
- správně zařadit psychologické jevy do kontextu v konkrétních situacích. |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
- definovat základní pojmy psychologie práce a organizace, |
- vysvětlit jednotlivé determinanty lidské práce a role osobnosti v pracovním procesu, |
- vymezit specifika pracovního výkonu a pracovní zátěže, |
- analyzovat organizační kulturu, |
- posoudit pozici a roli pracovníka v organizaci, |
- seznámit se se základními pojmy z oblasti psychologie managementu a leadershipu, |
- charakterizovat specifika psychologie práce v týmu. |
Skills |
---|
- vytvořit vlastní strukturovaný životopis a motivační dopis, |
- využít teoretické znalosti pro praxi, zejména v orientaci na pracovním trhu, |
- kriticky zhodnotit vlastní předpoklady pro výkon různých profesí, |
- posoudit, jaké vlastnosti osobnosti jsou vhodné pro výkon manažerské profese, |
- posoudit svoji roli v pracovním týmu. |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Interactive lecture |
Task-based study method |
Self-study of literature |
Individual study |
One-to-One tutorial |
assessment methods |
---|
Oral exam |
Skills |
---|
Test |
Competences |
---|
Project |
Recommended literature
|
-
Adair, John Eric. Jak efektivně vést druhé : Příručka sebezdokonalování pro manažery. 1. vyd. Praha : Management Press, 1993. ISBN 80-85603-40-3.
-
Adair, John Eric. Vytváření efektivních týmů. 1. vyd. Praha : Management Press, 1994. ISBN 80-85603-70-5.
-
Armstrong, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0469-2.
-
Bedrnová, Eva,; Nový, Ivan. Psychologie a sociologie řízení. Praha : Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-169-0.
-
Čeněk, J., Smolík, J., Vykoukalová, Z. Interkulturní psychologie: vybrané kapitoly. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5414-7.
-
Kocianová, Renata. Personální řízení : východiska a vývoj. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3269-5.
-
Malone, Paul B. Mějte je rádi a veďte je : Jak vést lidi : kniha pro každého. 1. čes. vyd. Praha : Práce, 1991. ISBN 80-208-0235-5.
-
Morgensternová, Monika. Interkulturní psychologie : rozvoj interkulturní senzitivity. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1361-1.
-
Tepper, Bruce B. Manažerské znalosti a dovednosti. 1. vydání. Praha : Grada, 1996. ISBN 80-7169-347-2.
-
Tyson, Shaun; Jackson, Tony. Organizační chování ; z angličtiny přeložil Zeno Veselík. 1. vyd. Praha : Grada, 1997. ISBN 80-7169-296-4.
-
Vamik, D. Volkan. Immigrants and Refugees. London: Karnac, 2017. ISBN 978-1-78220-472-5.
-
Wagnerová Irena a kolektiv. Psychologie práce a organizace. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3701-0.
-
Wagnerová, Irena. Psychologie práce a organizace : nové poznatky. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3701-0.
-
Zahrádková, Eva. Teambuilding : cesta k efektivní spolupráci. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-042-9.
|