Vyučující
|
-
Prošková Ivana, Mgr. Ph.D.
-
Hovorová Markéta, PhDr. Ph.D.
-
Legler Michal, PhDr. Ph.D.
-
Fišerová Petra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
-
Vanková Eva, PhDr. Ph.D., MSc.
-
Bukačová Kerstin, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem je seznámit studenty s požadavky, které jsou kladeny na bakalářskou práci po stránce formální i obsahové. Student zpracuje projekt své bakalářské práce. Zpracování projektu bakalářské práce, jehož obsahem je: Motivace: - zdůvodnění volby tématu, jaké znalosti má autor o zkoumané problematice (na základě vlastních zkušeností či četby odborné literatury) - proč považuje student toto téma za zajímavé, důležité pro zkoumání, bibliografie k tématu práce Teoretická část práce - cíl práce, s jakým cílem bude téma zpracováno v teoretické event. praktické části práce - teoretická východiska vybraného tématu práce (filozofická, pedagogická, psychologická), - přehledové studie, závěry z analogických výzkumů (využít databází UK, nejen scopus) - další kapitoly, jejichž zařazení do teoretické části práce má své logické zdůvodnění Praktická (empirická) část práce - formulace výzkumné otázky, tvrzení (předpokladů) event. výzkumných hypotéz - pokud práce obsahuje výzkumnou část, budou použity následující postupy (doplnit místo teček) - celková koncepce výzkumu (kvalitativní, kvantitativní, smíšený) - zkoumaný vzorek (jeho popis a počet) - metody sběru dat (pozorování, rozhovor, anamnéza, analýza dokumentů, dotazníky, psychometrické testy, projektivní testy) - metody práce s daty (obsahově kategoriální analýza, konkrétní kódovací procedury, konkrétní matematické a statistické metody) Časový harmonogram prací: Závěry a literatura - předpokládaný přínos práce - seznam odborné literatury Individuální realizace projektu bakalářské práce pod vedením příslušného vedoucího.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Studium textů
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 90 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- popsat základní pojmy z psychologické problematiky, které se chce ve své diplomové práci věnovat - vysvětlit základní znalosti z oblasti empirického výzkumu, tj. vyjmenovat požadavky na výzkumné metody - vymezit pravidla citační normy ISO 690 |
Odborné dovednosti |
---|
- pracovat s odbornou literaturou - v převzatých textech dodržovat citační normu ISO 690 |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- popsat teoretická východiska vybraného tématu BP - zhodnotit stav současného řešení sledovaného výzkumného problému v českém i mezinárodním kontextu - definovat a kriticky analyzovat základní pojmy ze zkoumané problematiky od různých autorů - vyjmenovat etické zásady a pravidla pedagogicko-psychologického zkoumání - charakterizovat kvantitavní či kvalititivní postupy při přípravě výzkumu a při vyhodnocování jeho výsledků - popsat očekávaný přínos BP pro praxi |
Odborné dovednosti |
---|
- vypracovat projekt BP - zpracovat přehledové studie z analogických výzkumů (možno využít databází UK ZČU) - zformulovat výzkumné otázky, tvrzení (předpoklady) event. hypotézy - eticky nakládat s odbornými zdroji |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
&. Dle tématu bakalářské práce. &.
-
Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Michalík, Petr; Roub, Zdeněk,; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 3. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7043-828-2.
-
Průcha, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3.
-
Švaříček, Roman; Šeďová, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
|