Předmět: Selfmanagement

« Zpět
Název předmětu Selfmanagement
Kód předmětu KPS/SELF
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bártová Jaroslava, Mgr.
  • Fišerová Petra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Člověk jako bytost bio-psycho-sociální. Determinace osobnosti. 2. Vývoj a determinace sebepojetí. Pozitivní stránky vlastní osobnosti. Sebehodnocení a jeho využití pro osobnostní rozvoj. 3. Seberealizující se člověk. Proaktivita. Pozitivní myšlení. 4. Analýza osobních zdrojů. Vývoj a využití osobnostních předpokladů. Rezervy v rozvoji schopností. 5. Pocit vlastní hodnoty a jeho projekce v komunikaci. Sebevědomí, sebedůvěra. 6. Klíčové kompetence a jejich rozvoj. 7. Vize a cíle osobního rozvoje. 8. Time - management. 9. Relaxační a energetizační cvičení. Vizualizace a imaginace. 10. Osobní výkonnost. Mentální trénink. 11. Neurolingvistické programování. 12. Cvičení a techniky zaměřené na rozvoj osobnosti. 13. Zpracování a obhajoba projektu osobního rozvoje.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s diskusí, E-learning, Diskuse, Individuální konzultace, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Seminář
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 12 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 14 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znalost obsahu obecné psychologie, psychologie osobnosti, vývojové psychologie, sociální psychologie, psychologie zdraví
Výsledky učení
student analyzuje svůj dosavadní vývoj podle zadaných kritérií. Popíše významné mezníky svého osobnostního vývoje a umí je charakterizovat v kontextu obecných psychologických disciplin. Je schopen objasnit determinaci svého osobního vývoje a načrtnout možné perspektivy dalšího života včetně analýzy pravděpodobných rizik
Vyučovací metody
Přednáška s diskusí,
Seminární výuka (diskusní metody),
E-learning,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Diskuse,
Seminární výuka (badatelské metody),
Hodnotící metody
Portfolio,
Individuální prezentace,
Výstupní projekt,
Doporučená literatura
  • CARNEGIE, D. Jak se zbavit starostí a začít žít. 9. vydání. Praha : Talpress, 1993. ISBN 80-85609-32-0.
  • COVEY, R.S. 7 návyků vůdčích osobností.
  • CUNGI, Ch. Jak zvládat stres. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-465-6.
  • ELLIS, A. Trénink emocí : práce s emocemi na základě racionálně emoční terapie. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-646-2.
  • HAINEAULT, P. Jak využít životních změn. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-421-4.
  • NIVEN, D. 100 tajemství lidského úspěchu. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-755-8.
  • NOVÁK, T., CAPPONI, V. Sám sobě psychologem. 3., dopl. vyd. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0606-7.
  • RAINWATER, J. Vezměte život do vlastních rukou. 1. vydání. Praha : Grada, 1993. ISBN 80-7169-026-0.
  • RHEINWALDOVÁ, E. Cesta k mládí a úspěchu. 1. vyd. Praha : Orbis, 1991. ISBN 80-235-0041-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr