Vyučující
|
-
Bártová Jaroslava, Mgr.
-
Fišerová Petra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Člověk jako bytost bio-psycho-sociální. Determinace osobnosti. 2. Vývoj a determinace sebepojetí. Pozitivní stránky vlastní osobnosti. Sebehodnocení a jeho využití pro osobnostní rozvoj. 3. Seberealizující se člověk. Proaktivita. Pozitivní myšlení. 4. Analýza osobních zdrojů. Vývoj a využití osobnostních předpokladů. Rezervy v rozvoji schopností. 5. Pocit vlastní hodnoty a jeho projekce v komunikaci. Sebevědomí, sebedůvěra. 6. Klíčové kompetence a jejich rozvoj. 7. Vize a cíle osobního rozvoje. 8. Time - management. 9. Relaxační a energetizační cvičení. Vizualizace a imaginace. 10. Osobní výkonnost. Mentální trénink. 11. Neurolingvistické programování. 12. Cvičení a techniky zaměřené na rozvoj osobnosti. 13. Zpracování a obhajoba projektu osobního rozvoje.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, E-learning, Diskuse, Individuální konzultace, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Seminář
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 12 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 14 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalost obsahu obecné psychologie, psychologie osobnosti, vývojové psychologie, sociální psychologie, psychologie zdraví |
Výsledky učení |
---|
student analyzuje svůj dosavadní vývoj podle zadaných kritérií. Popíše významné mezníky svého osobnostního vývoje a umí je charakterizovat v kontextu obecných psychologických disciplin. Je schopen objasnit determinaci svého osobního vývoje a načrtnout možné perspektivy dalšího života včetně analýzy pravděpodobných rizik |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
CARNEGIE, D. Jak se zbavit starostí a začít žít. 9. vydání. Praha : Talpress, 1993. ISBN 80-85609-32-0.
-
COVEY, R.S. 7 návyků vůdčích osobností.
-
CUNGI, Ch. Jak zvládat stres. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-465-6.
-
ELLIS, A. Trénink emocí : práce s emocemi na základě racionálně emoční terapie. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-646-2.
-
HAINEAULT, P. Jak využít životních změn. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-421-4.
-
NIVEN, D. 100 tajemství lidského úspěchu. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-755-8.
-
NOVÁK, T., CAPPONI, V. Sám sobě psychologem. 3., dopl. vyd. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0606-7.
-
RAINWATER, J. Vezměte život do vlastních rukou. 1. vydání. Praha : Grada, 1993. ISBN 80-7169-026-0.
-
RHEINWALDOVÁ, E. Cesta k mládí a úspěchu. 1. vyd. Praha : Orbis, 1991. ISBN 80-235-0041-4.
|