Lecturer(s)
|
-
Bouda Antonín, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
1. Socio-psychological training of the native groups and selected social groups. 2. Role of head of training. 3. The structure of the preparatory work and work training project. 4. Methodological aspects of leadership training. 5. Reflection as a form of feedback for the participant and instructor. 6. Evaluation of training projects. 7. Management techniques and supervision. 8. Management techniques and supervision. 9. Management techniques and supervision. 10. Management techniques and supervision. 11. Management techniques and supervision. 12. Management techniques and supervision. 13. Course evaluation.
|
Learning activities and teaching methods
|
Collaborative instruction, Cooperative instruction, Skills demonstration, Seminar classes, Individual study
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 20 hours per semester
- Contact hours
- 26 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Charakterizuje formy sociálního chování: agrese, manipulace, pasivita, asertivita. |
Popisuje základní sociálně psychologické jevy. |
Definuje základní pojmy z obecné didaktiky. |
Charakterizuje jednotlivé složky edukačního procesu. |
Skills |
---|
Rozeznává jednotlivé styly sociálního chování: agrese, manipulace, pasivita, asertivita. |
Zhodnocuje způsoby sociálního chování v jednotlivých interakcích. |
Tvoří didaktickou analýzu učiva na vybrané téma z oblasti výchovy ke zdraví. |
Competences |
---|
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
Vymezuje sociálně psychologický výcvik. |
Popisuje znaky sociálně psychologického výcviku. |
Vysvětluje historii a současnost hnutí sociálně psychologického výcviku. |
Objasňuje jednotlivé kroky metodického (didaktického) postupu využití sociálně psychologických technik ve výuce. |
Charakterizuje evalauční postupy programů sociálně psychologického výcviku. |
Skills |
---|
Formuluje zásady pro realizaci efektivního sociálně psychologického výcviku. |
Kriticky posuzuje jednoltivá období hnutí sociálně psychologického výcviku. |
Z jednotlivých psychologických škol 20. stol. vyvozuje podněty pro současné pojetí sociálně psychologického výcviku. |
Implementuje jednotlivé kroky metodického (didaktického) postupu sociálně psychologických technik do pedagogického procesu vybranéo oboru. |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Skills demonstration |
Collaborative instruction |
Cooperative instruction |
Individual study |
Seminar classes |
Skills |
---|
Skills demonstration |
Collaborative instruction |
Cooperative instruction |
Individual study |
Seminar classes |
Competences |
---|
Skills demonstration |
Collaborative instruction |
Cooperative instruction |
Individual study |
Seminar classes |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Seminar work |
Skills demonstration during practicum |
Skills |
---|
Seminar work |
Skills demonstration during practicum |
Competences |
---|
Seminar work |
Skills demonstration during practicum |
Recommended literature
|
-
Dinkmeyer, Don; McKay, Gary D. Step : Efektivní výchova krok za krokem. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-85282-92-5.
-
Gillernová; I. - Hermochová, S. Sociální dovednosti učitele. SPN Praha, 1990.
-
HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik II.. Praha, UK 1988, 1999.
-
HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik. Praha: SPN, 1982..
-
KKŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme : kapitoly z psychologie sociální komunikace. Praha : Nakl. Svoboda, 1988.
-
VALIŠOVÁ, A. Hry s odkrytými kartami, aneb, Otevřená komunikace : cvičebnice pro rozvíjení dobrých mezilidských vztahů. Praha : Pansofia, 1996. ISBN 80-85804-80-8.
|