|
Vyučující
|
-
Carvan Přemysl, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Tolarová Dagmar, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Výchova ke zdraví a její legislativní rámec 2. Historie výchovy ke zdraví z pohledu legislativního rámce 3. Výchova ke zdraví jakou součást komplexní prevence nemocí 4. Strategické dokumenty výchovy ke zdraví 5. Instituce podporující zdraví a prevenci nemocí 6. Světová zdravotnická organizace 7. Programy podporující zdraví 8. Projektová legislativní činnost v oblasti podpory zdraví 9. Implementace legislativního rámce výchovy ke zdraví do běžných přístupů ve výchově ke zdraví 10. Interpretace jednotlivých dokumentů směřující k podpoře zdraví 11. Současné problémy v organizování a naplňování výchovy ke zdraví 12. Shrnutí, evaluace výuky.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Diskuse, Seminární výuka, Přednáška
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 50 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| základní orientace v propedeutice výchovy ke zdraví |
| Výsledky učení |
|---|
| - popsat jednotlivé koncepce podpory zdraví a prevence nemocí |
| - charakterizovat světové a regionální instituce podpory zdraví a prevence nemocí |
| - identifikovat faktory ohrožující zdraví člověka |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - vhodně zvolit možnosti celostního přístupu podpory zdraví |
| - realizovat koncepce podpory zdraví a prevence nemoci v oblasti školního vzdělávání |
| - zaujmout konstruktivní stanovisko k jednotlivým přístupům podpory zdraví a koncepce výchovy ke zdraví |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s diskusí, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Diskuse, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s diskusí, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Přednáška založená na výkladu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Seminární práce, |
| Ústní zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
EWLES Linda a Ina SIMMER. Promoting Health: A Pratical Guide Second Edition.. London: Scutari Press,, 1992. ISBN 1-871364-73-6.
-
KEBZA, Vladimír. Psychosociální determinanty zdraví.. Praha, 2005. ISBN 80-200-1307-5.
-
MAURITZOVÁ, Ilona. et al. Zdraví a péče o člověka v 21. století.. Plzeň: ZČU, 2010. ISBN 978-80-7043-908-1.
-
STREJČKOVÁ, Alice. et al. Veřejné zdravotnictví a výchova ke zdraví. Praha, 2011. ISBN 978-80-7168-943-0.
|