Předmět: Tvorba projektů pro výuku psychologie

« Zpět
Název předmětu Tvorba projektů pro výuku psychologie
Kód předmětu KPS/TPVP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fišerová Petra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Význam projektové výuky v hodinách psychologie. 2. Analýza kurikulárních dokumentů vztahující se k projektové výuce psychologie. 3. Analýza jednotlivých témat v předmětu psychologie ve vztahu k projektové výuce. 4. Interdisciplinární vztahy ve výuce psychologie. 5. Didaktická struktura projektové výuky v hodinách psychologie. 6. Specifika ve formulování edukačních cílů v projektové výuce psychologie. 7. Analýza aktivizujících vyučovacích metod v projektové výuce psychologie. 8. Analýza organizačních forem v projektové výuce psychologie. 9. Analýza sociálně psychologických technik v projektové výuce. 10.Možnosti využití grantových dotací na projekty pro výuku psychologie. 11.Výstupy studentů.

Studijní aktivity a metody výuky
E-learning, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Projektová výuka, Seminární výuka, Samostatná práce studentů
  • Vypracování kvalifikační práce [52-468] - 30 hodin za semestr
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 12 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 14 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
základní znalosti z obecné didaktiky a pedagogické psychologie
Výsledky učení
student/ka: - porozumí didaktické analýze ve výuce psychologie - formuluje edukační cíle ve vztahu k ŠVP - aplikuje vhodné vyučovací metody a organizační formy ve vztahu k probírané látce - evaluje projetkovou výuku v hodinách psychologie
Vyučovací metody
E-learning,
Projektová výuka,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Samostatná práce studentů,
Seminární výuka (badatelské metody),
Hodnotící metody
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • BARTÁK, J. Základní kniha lektora / trenéra. Praha : Votobia, 2003. ISBN 80-7220-158-1.
  • BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
  • BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.
  • CANFIELD, J. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-194-0.
  • Helus, Zdeněk. Psychologie pro střední školy. Vyd. 1. Praha : Fortuna, 1995. ISBN 80-7168-245-4.
  • HERMOCHOVÁ, S. Hry pro dospělé. Vyd. 1. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0817-5.
  • HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život : Sociálně psychologické hry pro děti a mládež. [Díl] 1. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-85282-79-8.
  • HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život : Sociálně psychologické hry pro děti a mládež. [Díl] 2. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-85282-80-1.
  • HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik II.. Praha, UK 1988, 1999.
  • HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik.. Praha: SPN,, 1982.
  • HICKONS, A. Dramatické a akční hry ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-387-0.
  • HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2014.
  • HOPPE, S., HOPPE, H.,KRABEL, J. Sociálně psychologické hry pro dospívající. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-434-6.
  • HORKÁ, H. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-85-0.
  • KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika.. Praha: Portál,, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
  • Kosíková, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.
  • Vízdal, František. Didaktika psychologie : Určeno pro posl. fak. filozof. Díl 1.. Brno : Univ. J. E. Purkyně, 1987.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství psychologie pro střední školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství psychologie pro střední školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství psychologie pro střední školy (14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní