Předmět: Výzkumné projekty

« Zpět
Název předmětu Výzkumné projekty
Kód předmětu KPS/VPKZ
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fišerová Petra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
  • Holubová Simona, Doc. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1.Znaky výzkumných záměrů ve výchově ke zdraví 2.Etapy návrhu výzkumných záměrů 3.Koncepty pro přípravu návrhu výzkumu 4.Psaní návrhu výzkumu a jeho obhajoba 5.Druhy výzkumných projektů ve výchově ke zdraví 6.Kvantitativní výzkum ve výchově ke zdraví 7.Kvalitativní výzkum ve výchově ke zdraví ¨ 8.Tvorba výzkumného záměru 9.Realizace výzkumného záměru 10.Zpracování výsledků výzkumného záměru 11.Závěrečná zpráva výzkumného záměru 12.Evaluace výuky, shrnutí.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Diskuse, Samostudium literatury, Přednáška, Seminář
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 60 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Definovat empirický výzkum pedagogicko-psychologických jevů.
Popsat postup vědeckého výzkumu.
Charakterizovat jednotlivé složky výzkumného záměru.
Odborné dovednosti
Navrhnout koncept empirického výzkumu na vybranou oblast.
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Charakterizovat znaky výzkumných záměrů ve výchově ke zdraví.
Popsat etapy návrhu výzkumného záměru.
Charakterizovat druhy výzkumných projektů ve výchově ke zdraví.
Popsat kvantitativní a kvalitativní typy výzkumů.
Odborné dovednosti
Navrhnout koncepty pro přípravu výzkumu.
Realizovat výzkumný záměr podle zásad empirického výzkumu pedagogicko-psychologických jevů.
Zpracovat výsledky výzkumného záměru.
Formulovat závěrečnou zprávu výzkumného záměru.
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Odborné dovednosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška,
Seminární práce,
Výstupní projekt,
Odborné dovednosti
Kombinovaná zkouška,
Seminární práce,
Výstupní projekt,
Obecné způsobilosti
Kombinovaná zkouška,
Seminární práce,
Výstupní projekt,
Doporučená literatura
  • Ferjenčík, Ján. Úvod do metodologie psychologického výzkumu : jak zkoumat lidskou duši / Ján Ferjenčík ; [ze slovenštiny přeložil Petr Bakalář]. Praha : Portál, 2010, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9.
  • Komenda, Stanislav, 1936-2009. Úvod do metodologie zdravotnického výzkumu : Určeno pro účastníky doktorandských studií biomedicínských oborů / Stanislav Komenda. Olomouc : Univerzita Palackého, 1996, 1996. ISBN 80-7067-667-1.
  • Kutnohorská, Jana, 1949-. Výzkum ve zdravotnictví : metodika a metodologie výzkumu / Jana Kutnohorská. Olomouc : Univerzita Palackého, 2008, 2008. ISBN 978-80-244-1877-3.
  • Strauss, Anselm L., 1916-1996. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie / Anselm Strauss, Juliet Corbinová ; Juliet Corbin. Boskovice : Albert, 1999, 1999. ISBN 80-85834-60-X.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr