Course: Researchprojects

« Back
Course title Researchprojects
Course code KPS/VPKZ
Organizational form of instruction Lecture + Seminary
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 5
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Fišerová Petra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
  • Holubová Simona, Doc. PaedDr. Ph.D.
Course content
1. The features of the research projects in health education 2. The stages of designing research projects 3. The concept for the preparation of research proposal 4. Writing research proposal and its defense 5. Types of research projects in health education 6. Quantitative research in health education 7. Qualitative research in health education 8. Creation Research Planning 9. Implementation of the research plan 10. Processing the results of the research project 11. Final report of the research plan 12. Evaluation of teaching summary.

Learning activities and teaching methods
Interactive lecture, Lecture supplemented with a discussion, Discussion, Self-study of literature, Lecture, Seminar
  • Preparation for an examination (30-60) - 60 hours per semester
  • Individual project (40) - 40 hours per semester
  • Undergraduate study programme term essay (20-40) - 30 hours per semester
prerequisite
Knowledge
Definovat empirický výzkum pedagogicko-psychologických jevů.
Popsat postup vědeckého výzkumu.
Charakterizovat jednotlivé složky výzkumného záměru.
Skills
Navrhnout koncept empirického výzkumu na vybranou oblast.
Competences
N/A
N/A
N/A
N/A
learning outcomes
Knowledge
Charakterizovat znaky výzkumných záměrů ve výchově ke zdraví.
Popsat etapy návrhu výzkumného záměru.
Charakterizovat druhy výzkumných projektů ve výchově ke zdraví.
Popsat kvantitativní a kvalitativní typy výzkumů.
Skills
Navrhnout koncepty pro přípravu výzkumu.
Realizovat výzkumný záměr podle zásad empirického výzkumu pedagogicko-psychologických jevů.
Zpracovat výsledky výzkumného záměru.
Formulovat závěrečnou zprávu výzkumného záměru.
Competences
N/A
N/A
teaching methods
Knowledge
Lecture
Lecture supplemented with a discussion
Interactive lecture
Seminar
Self-study of literature
Individual study
Students' portfolio
Skills
Lecture
Lecture supplemented with a discussion
Interactive lecture
Seminar
Self-study of literature
Individual study
Students' portfolio
Competences
Lecture
Lecture supplemented with a discussion
Interactive lecture
Seminar
Self-study of literature
Individual study
Students' portfolio
assessment methods
Knowledge
Combined exam
Seminar work
Project
Skills
Combined exam
Seminar work
Project
Competences
Combined exam
Seminar work
Project
Recommended literature
  • Ferjenčík, Ján. Úvod do metodologie psychologického výzkumu : jak zkoumat lidskou duši / Ján Ferjenčík ; [ze slovenštiny přeložil Petr Bakalář]. Praha : Portál, 2010, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9.
  • Komenda, Stanislav, 1936-2009. Úvod do metodologie zdravotnického výzkumu : Určeno pro účastníky doktorandských studií biomedicínských oborů / Stanislav Komenda. Olomouc : Univerzita Palackého, 1996, 1996. ISBN 80-7067-667-1.
  • Kutnohorská, Jana, 1949-. Výzkum ve zdravotnictví : metodika a metodologie výzkumu / Jana Kutnohorská. Olomouc : Univerzita Palackého, 2008, 2008. ISBN 978-80-244-1877-3.
  • Strauss, Anselm L., 1916-1996. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie / Anselm Strauss, Juliet Corbinová ; Juliet Corbin. Boskovice : Albert, 1999, 1999. ISBN 80-85834-60-X.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester