Lecturer(s)
|
-
Fišerová Petra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
-
Holubová Simona, Doc. PaedDr. Ph.D.
|
Course content
|
1. The features of the research projects in health education 2. The stages of designing research projects 3. The concept for the preparation of research proposal 4. Writing research proposal and its defense 5. Types of research projects in health education 6. Quantitative research in health education 7. Qualitative research in health education 8. Creation Research Planning 9. Implementation of the research plan 10. Processing the results of the research project 11. Final report of the research plan 12. Evaluation of teaching summary.
|
Learning activities and teaching methods
|
Interactive lecture, Lecture supplemented with a discussion, Discussion, Self-study of literature, Lecture, Seminar
- Preparation for an examination (30-60)
- 60 hours per semester
- Individual project (40)
- 40 hours per semester
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 30 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Definovat empirický výzkum pedagogicko-psychologických jevů. |
Popsat postup vědeckého výzkumu. |
Charakterizovat jednotlivé složky výzkumného záměru. |
Skills |
---|
Navrhnout koncept empirického výzkumu na vybranou oblast. |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
Charakterizovat znaky výzkumných záměrů ve výchově ke zdraví. |
Popsat etapy návrhu výzkumného záměru. |
Charakterizovat druhy výzkumných projektů ve výchově ke zdraví. |
Popsat kvantitativní a kvalitativní typy výzkumů. |
Skills |
---|
Navrhnout koncepty pro přípravu výzkumu. |
Realizovat výzkumný záměr podle zásad empirického výzkumu pedagogicko-psychologických jevů. |
Zpracovat výsledky výzkumného záměru. |
Formulovat závěrečnou zprávu výzkumného záměru. |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Lecture |
Lecture supplemented with a discussion |
Interactive lecture |
Seminar |
Self-study of literature |
Individual study |
Students' portfolio |
Skills |
---|
Lecture |
Lecture supplemented with a discussion |
Interactive lecture |
Seminar |
Self-study of literature |
Individual study |
Students' portfolio |
Competences |
---|
Lecture |
Lecture supplemented with a discussion |
Interactive lecture |
Seminar |
Self-study of literature |
Individual study |
Students' portfolio |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Combined exam |
Seminar work |
Project |
Skills |
---|
Combined exam |
Seminar work |
Project |
Competences |
---|
Combined exam |
Seminar work |
Project |
Recommended literature
|
-
Ferjenčík, Ján. Úvod do metodologie psychologického výzkumu : jak zkoumat lidskou duši / Ján Ferjenčík ; [ze slovenštiny přeložil Petr Bakalář]. Praha : Portál, 2010, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9.
-
Komenda, Stanislav, 1936-2009. Úvod do metodologie zdravotnického výzkumu : Určeno pro účastníky doktorandských studií biomedicínských oborů / Stanislav Komenda. Olomouc : Univerzita Palackého, 1996, 1996. ISBN 80-7067-667-1.
-
Kutnohorská, Jana, 1949-. Výzkum ve zdravotnictví : metodika a metodologie výzkumu / Jana Kutnohorská. Olomouc : Univerzita Palackého, 2008, 2008. ISBN 978-80-244-1877-3.
-
Strauss, Anselm L., 1916-1996. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie / Anselm Strauss, Juliet Corbinová ; Juliet Corbin. Boskovice : Albert, 1999, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
|