Vyučující
|
-
Fišerová Petra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
-
Bouda Antonín, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Předmět a význam pedagogické psychologie. 2.Psychologie učení. 3.Motivace. 4.Psychologie osobnosti pedagoga, lektora. 5.Pedagogický přístup a organizace didaktického procesu. 6.Učební pomůcky v teorii a praxi vyučování a učení. 7.Témata a plány edukace výuky. 8.Metody edukace jednotlivce. 9.Metody výuky skupiny. 10.Debaty. Hraní rolí. 11.Seminář 12.Přednáška
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Skupinová výuka
- Kontaktní výuka
- 11 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
student/ka se orientuje v základních tématech ze sociální psychologie, psychologie osobnosti a pedagogiky |
Výsledky učení |
---|
student/ka: orientuje se v jednotlivých druzích učení. Aplikuje jednotlivé fáze učení do konkrétních témat edukační činnosti. |
Odborné dovednosti |
---|
student/ka: využívá zákonů učení k efektivitě výukového procesu. Vytváří podmínky pro zdárný průběh výuky. Volí vhodné organizační formy a metody výuky ve vztahu ke stanoveným cílům. Realizuje evaluaci výuky dle zásad pedagogického výzkumu. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kooperativní výuka, |
Řešení problémů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Kolokvium, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Jedlička, Richard; Koťa, Jaroslav,; Slavík, Jan. Pedagogická psychologie pro učitele : psychologie ve výchově a vzdělávání. Vydání 1. 2018. ISBN 978-80-271-0586-1.
-
Mareš, Jiří. Pedagogická psychologie. Vyd. 1. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.
-
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-978-X.
-
Zvírotský, Michal. Sebevýchova : teorie a praxe pedagogického ovlivňování sebe sama. Vydání 1. 2020. ISBN 978-80-271-2425-1.
|