|
Vyučující
|
-
Pertl Jagan Mohan, doc. Ing. Ph.D.
-
Kresa Petr
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na získání základních i pokročilých znalostí o manažerských technikách potřebných při řízení jakéhokoli kolektivu osob. Ve cvičeních jsou tyto teorie, techniky a metody diskutovány a aplikovány na praktických příkladech. Studenti získají přehled o moderních přístupech k managementu a leadershipu, technikách a metodách pro efektivní sebeřízení, vytváření, vedení, koordinaci týmů a sebepoznání pro roli managera a lídra. Důraz je kladen na pochopení integrity vedoucího pracovníka, palety základních nástrojů pro efektivní komunikaci, tvorby podmínek pro týmovou spolupráci, využití kolektivní inteligence při dosahování krátkodobých i dlouhodobých výsledků a porozumění fungování sebe sama a ostatních (podřízených / nadřízených / kolegů). 1. Manager vs. lídr 2. Nové trendy v leadershipu 3. Hodnoty a firemní kultura 4. Sdílení hodnot podniku zaměstnanci 5. Time-management 6. Plánování, řízení a kontrola cílů, pravidlo SMART 7. Eisenhowerův princip, priority, naléhavost a důležitost 8. Koučink a mentoring, emoční inteligence 9. Komunikace lídra, zvládání konfliktních situací 10. Pochopení integrity vedoucího pracovníka 11. Synergie a týmová spolupráce 12. Poruzumění sama sebe
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Demonstrace dovedností, Seminář
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát základy managementu organizací a obsah základních manažerských funkcí |
| znát a umět používat základní metody manažerské práce |
| znát dosavadní poznatky a vývoj managementu |
| znát a umět užívat základní manažerské kompetence |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zvládat základy self-managementu |
| zvládat základní manažerské funkce |
| porozumět standardnímu chování ostatních lidí a vhodně na něj reagovat |
| efektivně se podílet na řízení organizace nebo její významné části |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát nové manažerské techniky |
| znát základní metody vedení lidí vč. základních poznatků z oblasti psychologie osobnosti, manažerského myšlení a manažerské inteligence |
| znát manažerské kompetence |
| Odborné dovednosti |
|---|
| efektivně řídit veškeré vlastní aktivity |
| efektivně komunikovat se svým okolím |
| řídit činnost jednotlivců a kolektivů |
| efektivně se podílet na řízení organizace nebo její významné části |
| vytvářet vlastní manažerský přístup k řešení problémů |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Přednáška s demonstrací, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Řešení problémů, |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Demonstrace dovedností, |
| Řešení problémů, |
| Diskuse, |
| Přednáška s diskusí, |
| Projektová výuka, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Sebehodnocení, |
| Výstupní projekt, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Covey, Stephen R. 7 návyků skutečně efektivních lidí : zásady osobního rozvoje, které změní váš život. V nakl. Management Press vyd. 1. Praha : Management Press, 2010. ISBN 978-80-7261-156-0.
-
Goleman, Daniel. EMOČNÍ INTELIGENCE. Proč může být emoční inteligence důležitější než IQ. Praha, 2011. ISBN 978-80-7359-334-6.
-
Knight, Sue. NLP v praxi : neurolingvistické programování jako cesta k osobní jedinečnosti. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-231-4.
-
Piňos, Tomáš. O komunikaci : 10 nejlepších příspěvků z Harvard Business Review. Praha: Management Press, 2017. ISBN 978-80-7261-497-4.
-
Piňos, Tomáš. Základy moderního managementu : 10 nejlepších příspěvků z Harvard Business Review / z anglického originálu The essentials ... Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-449-3.
-
Plamínek, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem. Praktický atlas managementu. Praha, 2011. ISBN 979-80-247-3664-8.
-
Žák, P. Kreativita a její rozvoj. Brno, 2016. ISBN 978-80-87981-23-8.
|