Vyučující
|
-
Lachman Petr, Ing.
-
Janoch Vladimír, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Již v minulém století se obor Průmyslové inženýrství stal důležitým nástrojem řízení, který akceptovaly všechny vyspělé průmyslové země. Tento kurz se vám pokusí ukázat, jakými cestami se toto poznání ubíralo, jakými nástroji jej bylo dosaženo a především jaké jsou současné metody a nástroje průmyslového inženýrství. 1. Průmyslové inženýrství 2. Štíhlá výroba 3. Plýtvání 4. Prostředí podniku a výkonnost člověka 5. Prostorové uspořádání podniku 6. Podniková logistika 7. Metody a nástroje průmyslového inženýrství I. (Metody pro řízení logistiky) 8. Metody a nástroje průmyslového inženýrství II. (Metody pro zlepšování výroby a standardizace) 9. Metody a nástroje průmyslového inženýrství III. (Metody pro řízení údržby a zkracování přestavovacích časů) 10. Metody a nástroje průmyslového inženýrství IV. (Metody zaměřené na kvalitu a ostatní) 11. Projektové řízení a plánování podniku 12. Ekonomické aspekty výroby 13. Informační systémy a informační technologie v průmyslovém podniku
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, E-learning, Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 35 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 35 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
zájem poznávat nové a chtít pochopit jak funguje výroba produktů a polotovarů |
popsat a vysvětlit základní technologie výroby |
popsat podnikové procesy a charakterizovat zda přidávají nebo nepřidávají hodnotu |
samostatně využívat teoretické znalosti |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit výrobní postup pro konkrétní produkt |
použít samostatně své znalosti z průmyslového inženýrství, dokázat spojovat různé teoretické oblasti a hledat souvislosti |
být schopen pracovat v týmu a dle své pozice v týmu buď efektivně spolupracovat, nebo tým řídit |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
- |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit co je racionalizace a co jsou inovace |
charakterizovat kritéria pro hodnocení procesů |
sdělit srozumitelně a jasně co představuje průmyslové inženýrství |
znát základní metody a nástroje průmyslového inženýrství |
Odborné dovednosti |
---|
spočítat potřebné kapacity pro výrobní proces |
navrhnout, na základě získaných teoretických i praktických znalostí, varianty řešení layoutu |
zanalyzovat hmotné toky mezi pracovišti včetně jejich vyhodnocení |
doporučit vhodnou metodu průmyslového inženýrství na konkrétní problém ve výrobním procesu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
- |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Přednáška s demonstrací, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
E-learning, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Kombinovaná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Skupinová prezentace, |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Doporučená literatura
|
-
Bidanda, Bopaya. Maynard's Industrial and Systems Engineering Handbook. McGraw-Hill Education, 2022. ISBN 9781260461565.
-
Jeffrey Ries. Lean Mastery Collection: 8 Manuscripts - Lean Six Sigma, Lean Startup, Lean Enterprise, Lean Analytics, Agile Project Management, Kanban, Scrum, Kaizen. edice Kindle. 2022.
-
Michelle Vine. Handbook of Industrial Engineering. CLANRYE INTERNATIONAL, 2015. ISBN 978163240274571.
-
Palmer Richard. Maintenance Planning and Scheduling Handbook 3/E. McGraw-Hill, 2012. ISBN 978-0071784115.
-
Roman Hänggi. LEAN Production ? Easy and Comprehensive: A practical guide to lean processes explained with pictures. Springer Vieweg. 2022.
|