Vyučující
|
-
Neupauer Yevgeniy, doc. Ing. Ph.D.
-
Holý Richard, Ing. Bc. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměřuje na základní znalosti a dovednosti při práci s hardwarovými modely vybraných aplikací průmyslového inženýrství s využitím událostně řízeného programování, zpracování a uchování dat z hardwarových modelů. 1. Koncept Průmysl 4.0 a Smart manufacturing 2. Koncept STEM a jeho využití 3. Fyzické modely výrobního systému - případové studie 4. Simulační modely a digitální dvojčata 5. Sběr dat z výrobního systému, sensory a jejich uplatnění 6. Aktuátory a jejich uplatnění pro řízení modelů (v konceptu STEM) 7. Standardní programovací jazyky pro řízení modelů 8. Vizuální programovací jazyky pro řízení modelů 9. Machine Learning s využitím vizuálního programovacího jazyka 10. Data ve Smart manufacturing 11. Rozhodovací algoritmy v oblasti řízení výroby 12. Koncept Industry 5.0, trendy v produkci 13. Zhodnocení, doplnění, zpětná vazba
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, E-learning, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Samostatná práce studentů
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 17 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 32 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozumět, co je algoritmizace |
mít základní znalosti práce se soubory |
mít základní znalost některého z kompilovaných, nebo interpretovaných programovacích, nebo skriptovacích jazyků |
Odborné dovednosti |
---|
umět pracovat s nástroji MS Office (Word, Excel) |
ovládat práci s PC |
navrhnout algoritmus pro řešení jednoduchého problému |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
- |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit základní prvky konceptu Industry 4.0 |
popsat využití základních sensorů a aktuátorů ve výrobě |
vysvětlit HW a SW simulaci, jejich možnosti a využití |
vysvětlit možnosti provázanosti HW na informační systémy podniku |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout algoritmus a naprogramovat HW model pomocí vizuálního programovacího jazyka |
sbírat a ukládat data z HW modelu |
realizovat základní komunikaci mezi PC a řídící jednotkou HW modelu |
řídit HW model pomocí vlastní aplikace běžící na PC |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
- |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Kooperativní výuka, |
E-learning, |
Projektová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Abhay B Joshi, Ravindra Pande. Advanced Scratch Programming: Learn to design programs for challenging games, puzzles, and animations. USA, 2016. ISBN 978-1539660842.
-
DeBarros Anthony. Practical SQL: A Beginner's Guide to Storytelling with Data. No Starch Press, 2018. ISBN 978-1593278274.
-
Gilchrist, A. Industry 4.0: The Industrial Internet of Things. APRESS, USA, 2016. ISBN 978-1484220467.
-
Nathan Clark. Python: Programming Basics for Absolute Beginners (Step-By-Step Python). USA, 2018. ISBN 978-1987518979.
-
Sumanth Krishna Ambati, Sudeep Krishna Ambati. Scratch To Python: Gateway to Computer Programming. USA, 2023. ISBN 979-8391654346.
|