Vyučující
|
-
Vais Jiří, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na základní poznatky strategického managementu podniků. Student se seznámí s východisky strategického managementu, podnikovou strategií, její přípravou, implementací a aktualizací. Dále získá přehled o převodu strategických cílů do podoby strategických plánů a projektů a seznámí se s moderními metodami podporujícími uvedené aktivity. 1. Firma v tržní prostředí, globální tendence vývoje 2. Systém strategického řízení průmyslových podniků, východiska strategie 3. Analýza obecného a oborového okolí podniku 4. Interní analýza podniku, benchmarking 5. Metody analýza a prognózování vývoje okolí, závěr SWOT analýzy 6. Formulace strategických variant 7. Hodnocení variant a výběr optimální strategie 8. Strategie, dílčí strategie, způsoby implementace strategie 9. Strategické a navazující podnikové plány 10. Koncept Balancedscorecard 11. Hodnocení a změny strategie 12. Systém strategického managementu a jeho znalostní podpora 13. Další vývoj strategického managementu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 50 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
mít základní znalosti z oblasti managementu a ekonomiky |
znát základní metody v těchto oblastech |
znát základní vývojové tendence v managementu a odhad jejich dalšího vývoje |
znát význam a smysl strategického managementu |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat základní poznatky z oblasti ekonomiky a managementu průmyslových podniků |
efektivně se podílen na řízení organizace nebo jejích významných částí |
odhadovat základní tendence ve vývoji světové a české ekonomiky |
porozumět standardnímu chování lidí a podniků a vhodně na něj reagovat |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát klíčové poznatky týkající se podnikové strategie |
znát základní přístupy a metody strategického řízení průmyslových podniků |
znát základní typologii strategií včetně postupu výběru konečné strategie |
znát cesty a nástroje dekompozice podnikové strategie do podoby podnikových plánů a projektů |
Odborné dovednosti |
---|
podílet se aktivně na tvorbě a implementaci podnikové strategie a jejích částí |
aplikovat základní přístupy a metody strategického řízení |
předvídat vývoj ekonomiky a daného oboru |
rozhodovat o aktualizaci podnikové strategie |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Skupinová výuka, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti |
---|
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Bolland Eric. Comprehensive Strategic Management. 2017. ISBN 978-1787142251.
-
Lynch, Richard L. Strategic management. 6th ed. Harlow : Pearson, 2012. ISBN 978-0-273-75092-5.
-
Pearce, J.A., Robinson, B. Strategic management: formulation, implementation and control. McGraw-Hill; 10th Edition edition, 2007. ISBN 978-0071253543.
-
Tjemkes, Brian, Vos, Pepijn, Burgerts, Koen. Strategic Alliance Management. Routledge, 2012. ISBN 9780415681285.
|