Předmět: Strategic Management of Enterprises

« Zpět
Název předmětu Strategic Management of Enterprises
Kód předmětu KPV/SPPA
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Vais Jiří, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět je zaměřen na základní poznatky strategického managementu podniků. Student se seznámí s východisky strategického managementu, podnikovou strategií, její přípravou, implementací a aktualizací. Dále získá přehled o převodu strategických cílů do podoby strategických plánů a projektů a seznámí se s moderními metodami podporujícími uvedené aktivity. 1. Firma v tržní prostředí, globální tendence vývoje 2. Systém strategického řízení průmyslových podniků, východiska strategie 3. Analýza obecného a oborového okolí podniku 4. Interní analýza podniku, benchmarking 5. Metody analýza a prognózování vývoje okolí, závěr SWOT analýzy 6. Formulace strategických variant 7. Hodnocení variant a výběr optimální strategie 8. Strategie, dílčí strategie, způsoby implementace strategie 9. Strategické a navazující podnikové plány 10. Koncept Balancedscorecard 11. Hodnocení a změny strategie 12. Systém strategického managementu a jeho znalostní podpora 13. Další vývoj strategického managementu

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 50 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
mít základní znalosti z oblasti managementu a ekonomiky
znát základní metody v těchto oblastech
znát základní vývojové tendence v managementu a odhad jejich dalšího vývoje
znát význam a smysl strategického managementu
Odborné dovednosti
aplikovat základní poznatky z oblasti ekonomiky a managementu průmyslových podniků
efektivně se podílen na řízení organizace nebo jejích významných částí
odhadovat základní tendence ve vývoji světové a české ekonomiky
porozumět standardnímu chování lidí a podniků a vhodně na něj reagovat
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
Výsledky učení
Odborné znalosti
znát klíčové poznatky týkající se podnikové strategie
znát základní přístupy a metody strategického řízení průmyslových podniků
znát základní typologii strategií včetně postupu výběru konečné strategie
znát cesty a nástroje dekompozice podnikové strategie do podoby podnikových plánů a projektů
Odborné dovednosti
podílet se aktivně na tvorbě a implementaci podnikové strategie a jejích částí
aplikovat základní přístupy a metody strategického řízení
předvídat vývoj ekonomiky a daného oboru
rozhodovat o aktualizaci podnikové strategie
Obecné způsobilosti
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Skupinová výuka,
Přednáška s aktivizací studentů,
Řešení problémů,
Odborné dovednosti
Řešení problémů,
Obecné způsobilosti
Skupinová výuka,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Ústní zkouška,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Ústní zkouška,
Doporučená literatura
  • Bolland Eric. Comprehensive Strategic Management. 2017. ISBN 978-1787142251.
  • Lynch, Richard L. Strategic management. 6th ed. Harlow : Pearson, 2012. ISBN 978-0-273-75092-5.
  • Pearce, J.A., Robinson, B. Strategic management: formulation, implementation and control. McGraw-Hill; 10th Edition edition, 2007. ISBN 978-0071253543.
  • Tjemkes, Brian, Vos, Pepijn, Burgerts, Koen. Strategic Alliance Management. Routledge, 2012. ISBN 9780415681285.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr