Předmět: Domácí četba 2

« Zpět
Název předmětu Domácí četba 2
Kód předmětu KRF/DC2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bultasová Simona, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Domácí četba probíhá jako tutorovaný e-learningový kurz s průběžným plněním úkolů. Zároveň se uskuteční 3 kontaktní kolokvia: 1. Úvodní setkání, vysvětlení práce v e-learningu. Podstata metody domácí četby a zážitkového čtení. Dramatizace a vizualizace informací při práci s literárním textem. Motivace ke čtení. 2. Diskuse nad plněnými úkoly. Reflexe vlastního pokroku ve znalosti ruské literatury 20. století a její analýzy. Prezentace vybraného úryvku z primárního uměleckého textu, ověření znalosti slovní zásoby. 3. Prezentace textu dle vlastního výběru, vytvoření zadání pro spolužáky. Kreativní psaní.

Studijní aktivity a metody výuky
Samostudium literatury, Studium textů
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 26 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 10 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vystihnout základní etapy vývoje ruské literatury v historickém kontextu v rozsahu předmětu KRF/LPR
vysvětlit základní pojmy literární teorie v rozsahu předmětu KRF/LPR
Odborné dovednosti
komunikovat v ruštině na úrovni B1
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
Výsledky učení
Odborné znalosti
vystihnout domácí četbu jako metodu
určit dominantní proudy a osobnosti v ruské literatuře 20. století
Odborné dovednosti
prezentovat obsah přečteného textu
vyhledat v originálním textu určité jazykové prostředky
postihnout strukturu literárního textu
vybrané pasáže přeložit do češtiny
přiřadit text k literárnímu směru
propojit biografické aspekty vzniku díla s literárním textem
charakterizovat literární postavu
vyhledávat doplňující informace v on-line zdrojích
používat rusko-český a česko-ruský překladový slovník
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostudium,
E-learning,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Analyticko-kritická práce s textem,
E-learning,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Sebehodnocení,
Vzájemné hodnocení studentů,
Doporučená literatura
  • Pešková, M. Priemy vizualizaciji informaciji pri rabote s tekstom. Literaturnaja pedagogika i jeje rol' v razvitiji emocional'noj gramotnosti.. Kazaň, Izdatel?stvo Kazanskogo universiteta, 2021.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr