|
Vyučující
|
-
Outlá Natálie, PhDr. CSc.
-
Aubrechtová Daniela, doc. Mgr. Ph.D.
-
Jarkovský Ján, Kandidát filologických věd
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní kolokvium. 2. Exkurze 1 - Slovanská knihovna v Praze. 3. Exkurze 2 - Muzeum Atom Brdy. 4. Exkurze 3. - Karlovy Vary nebo Mariánské Lázně. 5. Kulturní, vědecká nebo sociální akce. 6. Závěrečné kolokvium s diskusí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Samostatná práce studentů, Exkurze, výuka v terénu
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 32 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 4 hodiny za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou definovány |
| Odborné dovednosti |
|---|
| nejsou definovány |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat funkci Slovanské knihovny v Praze a Ruského centra v Plzni |
| Odborné dovednosti |
|---|
| využívat možnosti mimotřídního vzdělávání v ruském jazyce včetně databází odborných zdrojů |
| sepsat výslednou zprávu o účasti na exkurzi |
| zhodnotit projevy ruské kultury v regionu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Česká asociace rusistů..
-
Česká asociace slavistů..
-
Slovanská knihovna NKP.
-
CHOCHOLOUŠKOVÁ, Zdeňka a Lenka HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ. Vliv terénní exkurze na modifikaci žákovských prekonceptů odborných pojmů. Scientia in educatione. 2020, 11(1), 1-21. 2020, ISSN 1804-7106.
-
KROTKÝ, Jan a Jan FADRHONC. Didactic potential of excursion method. Edukacja - Technika - Informatyka. 2019, 28(2), 128-133. 2019, ISSN 2080-9069.
-
Pešková, M. Krayevedeniye kak sostavnaya chast' podgotovki prepodavateley russkogo yazyka v cheshskom vuze. In. Problemy slavyanskoy etnolingvistiki na mezhdunarodnoy konferentsii "Rossiya narodnaya: rossyp' yazykov, dialektov, kul'tur" (Volgograd, 23-25 aprelya 2019 g. ), 296-301. Volgograd. 2019.
|