Předmět: Náslechová praxe

« Zpět
Název předmětu Náslechová praxe
Kód předmětu KRF/NASPR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bultasová Simona, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Student hospituje v 5 vyučovacích hodinách svého aprobačního předmětu (RJ), aplikuje poznatky a základní dovednosti získané v teoretických předmětech. Ke každé hospitované hodině náleží její rozbor s oborovým didaktikem a učitelem z praxe.

Studijní aktivity a metody výuky
Klinická praxe pod dohledem
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 50 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
pojmenovat aktuální tendence ve výuce ruského jazyka
Odborné dovednosti
bez předpokladů
Obecné způsobilosti
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat parametry a výchozí podmínky vyučovacího procesu
Odborné dovednosti
klasifikovat činnosti učitele a žáků během vyučování
vyplnit hospitační záznam
diskutovat o průběhu navštívené hodiny
reflektovat náslechovou pedagogickou praxi v odborných, obecně didaktických a pedagogických souvislostech
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Studijní praxe,
Klinická praxe pod dohledem,
Skupinová výuka,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Klinická praxe pod dohledem,
Studijní praxe,
Skupinová výuka,
Skupinová konzultace,
Obecné způsobilosti
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Portfolio,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Portfolio,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Vzájemné hodnocení studentů,
Doporučená literatura
  • AKIŠKINA, A. A., KAGAN, O. E. Učimsja učiť. Dlja prepodavatelja russkogo jazyka kak inostrannogo. Moskva, 2012. ISBN 978-5-88337-044-0.
  • BUREŠOVÁ, B. Ruský jazyk. In Pedagogická praxe v primární škole. Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
  • Hendrich, J. Didaktika CJ. Praha, 1988.
  • Janíková, Věra. Výuka cizích jazyků. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3512-2.
  • Jelínek, S. Didaktika RJ. Praha, 1991.
  • KEPKA, J. Pedagogická praxe na základní a střední škole.. Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
  • NEDOMOVÁ, Z., VLHOVÁ, K. Metodika výuky ruského jazyka na 2. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe ? náměty pro začínajícího učitele.. Ostrava, 2010. ISBN 978-80-7368-890-5.
  • Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
  • PURM, R., JELÍNEK, S., VESELÝ, J. Didaktika ruského jazyka: vybrané kapitoly.. Hradec Králové, 2003. ISBN 80-7041-174-0.
  • Rys, S. Hospitace v pedagogické praxi. Praha, 1975.
  • RYS, S. Příprava učitele na vyučování.. Praha, 1979.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr