Vyučující
|
-
Bultasová Simona, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student hospituje v 5 vyučovacích hodinách svého aprobačního předmětu (RJ), aplikuje poznatky a základní dovednosti získané v teoretických předmětech. Ke každé hospitované hodině náleží její rozbor s cvičným učitelem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Studijní praxe, Klinická praxe pod dohledem, Cvičení
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 5 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
porozumět novému paradigmatu pedagogiky v procesu transformačních změn v ČR |
popsat vývoj výuky cizích jazyků |
specifikovat roli učitele CJ na ZŠ |
odlišit základní přístupy ve výuce CJ |
pojmenovat aktuální tendence ve výuce ruského jazyka |
definovat všechny faktory ovlivňující cizojazyčné vyučování |
Odborné dovednosti |
---|
vyhodnotit silné a slabé stránky cizí výuky (spolužáka při "mikrovýstupech" na seminářích oborové didaktiky) |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat parametry a výchozí podmínky vyučovacího procesu |
Odborné dovednosti |
---|
klasifikovat činnosti učitele a žáků během vyučování |
vyplnit hospitační záznam |
diskutovat o průběhu navštívené hodiny |
reflektovat náslechovou pedagogickou praxi v odborných, obecně didaktických a pedagogických souvislostech |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studijní praxe, |
Klinická praxe pod dohledem, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Studijní praxe, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Studijní praxe, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Portfolio, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
AKIŠKINA, A. A., KAGAN, O. E. Učimsja učiť. Dlja prepodavatelja russkogo jazyka kak inostrannogo. Moskva, 2012. ISBN 978-5-88337-044-0.
-
BUREŠOVÁ, B. Ruský jazyk. In Pedagogická praxe v primární škole. Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Hendrich, J. Didaktika CJ. Praha, 1988.
-
Janíková, Věra. Výuka cizích jazyků. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3512-2.
-
Jelínek, S. Didaktika RJ. Praha, 1991.
-
KEPKA, J. Pedagogická praxe na základní a střední škole.. Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
NEDOMOVÁ, Z., VLHOVÁ, K. Metodika výuky ruského jazyka na 2. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe ? náměty pro začínajícího učitele.. Ostrava, 2010. ISBN 978-80-7368-890-5.
-
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
-
PURM, R., JELÍNEK, S., VESELÝ, J. Didaktika ruského jazyka: vybrané kapitoly.. Hradec Králové, 2003. ISBN 80-7041-174-0.
-
Rys, S. Hospitace v pedagogické praxi. Praha, 1975.
-
RYS, S. Příprava učitele na vyučování.. Praha, 1979.
|