Předmět: Osvojování neznámého jazyka s didaktickou reflexí

« Zpět
Název předmětu Osvojování neznámého jazyka s didaktickou reflexí
Kód předmětu KRF/ONRJ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bultasová Simona, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Vstupní seminář. Metodika předmětu a vedení záznamů. Evropské jazykové portfolio pro dospělé. 2. Motivační a demotivační faktory ve vyučování/učení se cizího jazyka. Jazyková bariéra. Specifika počáteční fáze výuky. Plán práce. 3.-6. Samostatné osvojování neznámého jazyka (v kurzu, případně samostudiem), vedení záznamů. 7. Průběžný seminář. Diskuse: Způsob hodnocení práce učitele, vyučovacích metod, domácí přípravy, obtíže při učení se CJ, psychické faktory (paměť). Průběžná kontrola deníků studentů. 8.-11. Samostatné osvojování neznámého jazyka (v kurzu, případně samostudiem), vedení záznamů. 12. Závěrečný seminář. Diskuse: nad pracemi studentů a nad účinností sebereflexe sebe sama jako žáka pro vlastní pedagogickou praxi. Vyhodnocení seminárních prací a zpětná vazba studentům.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Diskuse, Individuální konzultace, Skupinová konzultace, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Seminář
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 20 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 10 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou definovány
Výsledky učení
student si osvojí základy pro něj nového cizího jazyka. Na základě tohoto učiva dokáže provést autoevaluaci a popsat zvolené styly učení. Ovládá základy prognostiky potíží žáků při osvojování CJ
Vyučovací metody
Seminární výuka (diskusní metody),
Skupinová výuka,
Skupinová konzultace,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Diskuse,
Hodnotící metody
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Eduin.
  • Evropské jazykové portfólio..
  • Metodický portál..
  • Můj net. O učitelích a jejich práci..
  • Scio: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme.. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0404-4.
  • Janíková, Věra. Výuka cizích jazyků. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3512-2.
  • LITTLE, D., PERCLOVÁ, R. Evropské jazykové portfolio: příručka pro učitele a školitele. Praha : Ústav pro informace ve vzdělávání, 2005. ISBN 80-211-0490-2.
  • NEČASOVÁ, P., PODHAJSKÁ, E. (ed.). Činnostní pojetí vyučování cizím jazykům.. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7290-281-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr