Vyučující
|
-
Bultasová Simona, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Mentorovaná a reflektovaná vlastní výuka 10 hodin ruského jazyka na ZŠ. Odevzdání formuláře "Záznam o pedagogické praxi" a písemných příprav na jednotlivé hodiny s lingvodidaktickou analýzou, záznamy sebehodnocení a pedagogické sebereflexe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Individuální konzultace, Skupinová konzultace, Studijní praxe, Klinická praxe pod dohledem, Cvičení
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat části vyučovací jednotky |
vysvětlit různé přístupy ve výuce cizích jazyků |
specifikovat zvláštnosti počáteční fáze výuky cizího jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
respektovat individuální typologii studentů a přizpůsobí jí zadávané úkoly |
vybrat adekvátní cvičení v učebnici dle cílů hodiny |
připravit vlastní učební aktivitu dle cílů hodiny |
komunikovat v ruštině na úrovni B2 |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
získané teoretické znalosti (pedagogika, psychologie, oborová didaktika) porovná s edukační praxí |
vystihnout výhody různých organizačních forem a metod v reálné výuce |
Odborné dovednosti |
---|
vést dokumentaci k pedagogické praxi |
připravit, provést a evaluovat 1P vyučovacích jednotek (výuka ruského jazyka na SŠ) |
stanovit priority pro další vzdělávání a sebevzdělávání učitele ruského jazyka |
vyhodnotit rozdíly mezi teoretickou přípravou na VŠ a pedagogickou praxí |
vyvodit závěry z rozboru hodin učitelem z praxe a oborovým didaktikem, sledovat vlastní rozvoj |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Studijní praxe, |
Klinická praxe pod dohledem, |
Skupinová konzultace, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Skupinová konzultace, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
AKIŠKINA, A. A., KAGAN, O. E. Učimsja učiť. Dlja prepodavatelja russkogo jazyka kak inostrannogo.. Moskva : Russkij jazyk, Kursy,, 2012. ISBN 978-5-88337-044-0.
-
BUREŠOVÁ, B. Ruský jazyk. In Pedagogická praxe v primární škole.. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. a pedagog. fakult. 1. vyd. Praha : SPN, 1988.
-
Janíková, Věra. Výuka cizích jazyků. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3512-2.
-
Jelínek, Stanislav; Purm, Radko. Didaktika ruského jazyka : Vybrané kapitoly pro posl fak. pedag.. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-7066-373-1.
-
KEPKA, J. ed. Pedagogická praxe na základní a střední škole.. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-590-.
-
NEDOMOVÁ, Z., VLHOVÁ, K. Metodika výuky ruského jazyka na 2. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe ? náměty pro začínajícího učitele.. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě,, 2010. ISBN 978-80-7368-890-5.
-
PETTY, G. Moderní vyučování.. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
-
Rys. Hospitace v pedagogické praxi.
-
Rys, Slavomír. Příprava učitele na vyučování. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1979.
-
Šperlová, Miroslava. Metodické poznámky k vyučování ruskému jazyku. 1. vyd. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-254-6.
-
Veselý, Josef. Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1981.
|