Vyučující
|
-
Derková Martina, PhDr. CSc.
-
Bultasová Simona, doc. Mgr. Ph.D.
-
Žigová Leona, Mgr. CSc.
-
Pelcman František, Mgr.
-
Semerát Dalibor, M. Mus. DiS.
|
Obsah předmětu
|
Přednáška: Ruské reálie (nejdůležitější mezníky ruské historie od Kyjevské Rusi do 20.stol., ruská umělecká řemesla) Cvičení: Nácvik a procvičování jazykových prostředků a řečových dovedností v rozsahu předepsané literatury. Seznámení se základními díly ruské dětské literatury (Pohádky A.S.Puškina, Kornej Čukovskij, Samuel Maršak, Nikolaj Nosov, Viktor Dragunskij, Eduard Uspenskij aj.) Cíl: Dosažení jazykové úrovně A2.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Skupinová konzultace, Samostatná práce studentů, Přednáška, Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit základy systému ruského jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
master Russian at level A2 |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v ruské literatuře pro děti a mládež |
Odborné dovednosti |
---|
adaptovat vhodný literární nebo odborný text pro výuku ruského jazyka na 1. stupni |
komunikovat v ruštině na úrovni A2 |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Doporučená literatura
|
-
Brčáková, Dagmar a kol. Govoritě po-russki. Ruská konverzace. LEDA, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
-
FOZIKOŠ, Andrej; REITEROVÁ, Taťjana. Reálie rusky mluvících zemí : osnovnyje fakty iz istorii i dejstvitel'nosti Rossii i Belarusi. Plzeň : Fraus, 1998. ISBN 80-85784-76-9.
-
Kudrjavceva Malenová, E. Litěraturnaja skazka v individualnom stile Gennadija Cyferova v kontěkstě češskoj recepcii russkoj litěratury dlja dětěj i moloďoži vo vtoroj polovině 20-ogo veka.. Brno MU, 2017.
-
Matyušová, Zdeňka. Čítanka ruských literárně-kulturních textů = Russkije literaturno-kul´turnyje teksty dlja čtenija. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2003. ISBN 80-7238-285-3.
-
Polozovova, T.D.a kol. Russkaja literatura dlja dětěj. Moskva, 1998.
-
Svobodová, Jiřina; Rykovská, Milena. Ruský jazyk pro začátečníky. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-862-5.
-
Svobodová, Jiřina; Rykovská, Milena. Ruský jazyk pro začátečníky. 2. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-863-3.
|