Vyučující
|
-
Derková Martina, PhDr. CSc.
-
Bultasová Simona, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Osvojování RJ jako CJ do úrovně A2/2. Studium metodických postupů a metod pro výuku CJ na nižším stupni v primární škole. Specifika metodiky výuky cizího (ruského) jazyka na 1. stupni základní školy prostřednictvím teoretických výkladů, praktického nácviku modelových cvičení a podrobné analýzy učebnice Pojechali 1-2 určené pro mladší školní věk. Pozornost je věnována tématům, jako počáteční výuka cizího jazyka, typologie žáka ve vztahu k výuce CJ, psychologické a lingvistické zásady výuky CJ, multisenzorické učení, výuka druhého cizího jazyka v RVP a ostatních oficiálních dokumentech včetně EJP a SERRJ, teorie učebnic cizího jazyka a přehled českých učebnic ruštiny, předvedené správné práce s učebnicí Pojechali 1 a 2 nácvik ruské výslovnosti, grafiky a ortografie. Studenti dále procvičují jazykové prostředky a řečové dovednosti v rozsahu předepsané literatury a zvyšují úroveň zvládnutí ruského jazyka na A2.2.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Skupinová konzultace, Samostatná práce studentů, Přednáška, Seminář
- Kontaktní výuka
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 35 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat základy systému ruského jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat v ruštině na úrovni A2 |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vymezit zvláštnosti výuky CJ pro mladší školní věk |
pojmenovat cíle výuky CJ v oficiálních dokumentech, zejména v RVP |
Odborné dovednosti |
---|
realizovat modelovou část vyučovací hodiny ruského jazyka na 1. stupni ZŠ |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Brčáková, Dagmar a kol. Govoritě po-russki. Ruská konverzace. LEDA, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
-
FOZIKOŠ, Andrej; REITEROVÁ, Taťjana. Reálie rusky mluvících zemí : osnovnyje fakty iz istorii i dejstvitel'nosti Rossii i Belarusi. Plzeň : Fraus, 1998. ISBN 80-85784-76-9.
-
Matyušová, Zdeňka. Čítanka ruských literárně-kulturních textů = Russkije literaturno-kul´turnyje teksty dlja čtenija. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2003. ISBN 80-7238-285-3.
-
Polozovova, T.D.a kol. Russkaja literatura dlja dětěj. Moskva, 1998.
-
Svobodová, Jiřina; Rykovská, Milena. Ruský jazyk pro začátečníky. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-862-5.
-
Svobodová, Jiřina; Rykovská, Milena. Ruský jazyk pro začátečníky. 2. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-863-3.
|