Vyučující
|
-
Bultasová Simona, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Specifika metodiky výuky cizího (ruského) jazyka na 1. stupni základní školy prostřednictvím teoretických výkladů, praktického nácviku modelových cvičení a mikrovýstupů podle učebnice Pojechali 1-4 určené pro mladší školní věk. Pozornost je věnována tématům, jako ICT ve výuce ruského jazyka na 1. stupni ZŠ, osvojování jazykových prostředků (osvojování slovní zásoby a výuka gramatiky), receptivní dovednosti (čtení, poslech). Studenti dále procvičují jazykové prostředky a řečové dovedností v rozsahu předepsané literatury a zvyšují úroveň zvládnutí ruského jazyka na B1.1.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s demonstrací
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit specifika počáteční fáze výuky cizího jazyka |
vymezit zvláštnosti výuky CJ pro mladší školní věk |
vymezit základní parametry ruského jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat učení soubor Pojechali! |
komunikovat v ruštině na úrovni A2 |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit metodiku výuky jazykových prostředků a řečových dovedbostí |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat v ruštině na jazykové úrovni A1.2 |
demonstrovat modelová cvičení a mikrovýstup podle učebnice Pojechali 1-4 |
vybrat vhodná cvičení pro nácvik osvojování slovní zásoby a gramatiky, receptivní dovednosti (čtení, poslech) |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Sebehodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Brčáková, Dagmar a kol. Govoritě po-russki. Ruská konverzace. LEDA, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
-
Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. a pedagog. fakult. 1. vyd. Praha : SPN, 1988.
-
Choděra, R. a kol. Didaktika cizích jazyků na přelomu století. Rudná u Prahy, 2001.
-
Ries, L. Didaktika ruského jazyka I., II. (Vyučování jako komunikace, současnost a hra). Ostrava, 1985.
-
Svobodová, Jiřina; Rykovská, Milena. Ruský jazyk pro začátečníky. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-862-5.
-
Svobodová, Jiřina; Rykovská, Milena. Ruský jazyk pro začátečníky. 2. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-863-3.
-
Veselý, Josef. Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku : Vysokošk. příručka pro stud. ruského jazyka a lit. na filozof. a pedagog. fakultách. Praha : SPN, 1985.
-
Žofková, H. a kol. Pojechali. Praha, 2002.
|