Vyučující
|
-
Bultasová Simona, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Jazykové prostředky jako obsah výuky. Řečové dovednosti. Metodika výuky osvojování slovní zásoby. Metodika výuky gramatiky. Nácvik poslechu. Nácvik čtení s porozuměním. ICT ve výuce ruského jazyka na 1. stupni ZŠ. Tvorba interaktivních cvičení. Vyučovací jednotka - příprava, evaluace, realizace. Nácvik modelových cvičení a mikrovýstupů podle učebnice Pojechali 1-4.Trénink praktického ruského jazyka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s demonstrací
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit specifika počáteční fáze výuky cizího jazyka |
vymezit zvláštnosti výuky CJ pro mladší školní věk |
vymezit základní parametry ruského jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat učení soubor Pojechali! |
komunikovat v ruštině na úrovni A2 |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit metodiku výuky jazykových prostředků a řečových dovedností |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat v ruštině na úrovni B1.1. |
demonstrovat modelová cvičení a mikrovýstup podle učebnice Pojechali 1-4 |
realizovat vyučovací jednotku |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Situační učení (vč. micro-teachingu), |
E-learning, |
Prezentace práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Řešení problémů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
BELYNTSEVA, Olga, JANEK, Adam a MAMONOVA, Julija. Učebnice současné ruštiny = Učebnik sovremennogo russkogo jazyka.. 1. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2442-0.
-
Brčáková, Dagmar a kol. Govoritě po-russki. Ruská konverzace. LEDA, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
-
Council of Europe. Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 2002.
-
Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. a pedagog. fakult. 1. vyd. Praha : SPN, 1988.
-
Choděra, R. a kol. Didaktika cizích jazyků na přelomu století. Rudná u Prahy, 2001.
-
kol. autorů. Tematický slovník: ruština.. V Brně: Lingea, 2023. ISBN 978-80-7508-635-8.
-
KOTRBA, Tomáš a LACINA, Lubor. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-043-1.
-
Lebedinskij, S. I., Gerbik, L. F. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Minsk, 2011.
-
ROZBOUDOVÁ, Lenka, KONEČNÝ, Jakub a VICAIRE, Xenie. . Ruština učitele ruštiny: jak správně vést hodinu ruštiny v ruštině.. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020. ISBN 978-80-7603-180-7.
-
Svobodová, Jiřina; Rykovská, Milena. Ruský jazyk pro začátečníky. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-862-5.
-
Svobodová, Jiřina; Rykovská, Milena. Ruský jazyk pro začátečníky. 2. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-863-3.
-
Žofková, H. a kol. Pojechali. Praha, 2002.
|