Vyučující
|
-
Bultasová Simona, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní workshop. Příprava na stáž: organizace a studijní povinnosti. 2. Příprava na stáž: interkulturní kontext (typologie kultur, škály interkulturní komunikační kompetence, kulturní šok, metody nenásilné komunikace). 3. Sdílení zkušeností se studenty, kteří již stáž absolvovali. 4. Samotná realizace nejméně měsíční reflektované zahraniční stáž. 5. Reflexe, introspekce (deník) a plnění dalších situačních úloh v rámci e-learningu. 6. Závěrečný workshop s ostatními účastníky stáží, spolužáky a akademickými pracovníky. Vyhodnocení významu stáže v pregraduální přípravě učitelů cizího jazyka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Individuální konzultace, Samostatná práce studentů
- Kontaktní výuka
- 4 hodiny za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou definovány |
Odborné dovednosti |
---|
nejsou definovány |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit pojem "kulturní šok" |
definovat termín "autentický materiál" |
Odborné dovednosti |
---|
orientovat se v autentickém cizojazyčném prostředí |
shrnout jazykový, kulturní a didaktický přínos stáže v písemné práci |
vyhodnotit různé přístupy k výuce v ČR a RF |
vybrat relevantní autentický materiál pro rozvoj znalostí a dovedností v cizím jazyce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Řešení problémů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Sovremennyj russkij jazyk: aktivnyje processy na rubeže XX-XXI vekov. Moskva : Jazyki slavjanskich kul'tur, 2008. ISBN 5-9551-0216-7.
-
Cudlín, K.. [et al.]. Viděno devíti. Fotografie z Ruska. Praha : Kant, 2014. ISBN 978-80-7437-124-0.
-
Il'jičeva, Ljudmila Jefimovna; Komarovskij, Vladimir Savel'jevič; Prorok, Vladimír. Rusko ve 21. století : politika, ekonomika, kultura. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2013. ISBN 978-80-7380-436-7.
-
Jonas, S., Handwerker, M., Veser, T. 100 divů Ruska : historie, kultura a přírodní krásy největší země světa.. Čestlice : Rebo Productions, 2008. ISBN 978-80-7234-854-1.
-
Naročnickaja, N. Rossija i russkije v sovremennom mire. Audiokniga.
-
Pavlovskaja, A. V. Russkij mir. Charakter, byt, nravy 1. Moskva : Slovo, 2009. ISBN 978-5-387-00103-1.
-
Pavlovskaja, A. V. Russkij mir. Charakter, byt, nravy 2.. Moskva : Slovo, 2009. ISBN 978-5-387-00102-4.
-
Protopopov, A.S., Koz´menko, V. M. Rossija v sovremennom mire.. Moskva : RUDN, 2001. ISBN 5-209-01319-7.
-
ŠAGALOVA, J. N. Samyj novejšij tolkovyj slovar' russkogo jazyka XXI veka: okolo 1500 slov. Spravočnoje izdanije.. Moskva: Astrel', 2012. ISBN 978-5-17-074754-2.
|