Vyučující
|
-
Bultasová Simona, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Nejméně měsíční reflektovaná zahraniční stáž. Úvodní a závěrečný workshop (prekoncept, představy a očekávání, praktická příprava na zahraniční stáž, Kolbův cyklus, teorie kulturního šoku, typologie kultur; evaluace, sdílení). Průběžné vedení interkulturního deníku (záznam interkulturních situací a jejich prožívání, IKK: znalosti, dovednosti, postoje, povědomí). Reflexe vlastního jazykového a interkulturního pokroku a osobnostního růstu. Reportáž a její prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Individuální konzultace, Samostatná práce studentů
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 4 hodiny za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou definovány |
Odborné dovednosti |
---|
nejsou definovány |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit pojem "kulturní šok" |
definovat termín "autentický materiál" |
Odborné dovednosti |
---|
orientovat se v autentickém cizojazyčném prostředí |
shrnout jazykový, kulturní a didaktický přínos stáže v písemné práci |
vyhodnotit různé přístupy k výuce v ČR a RF |
vybrat relevantní autentický materiál pro rozvoj znalostí a dovedností v cizím jazyce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
E-learning, |
Obecné způsobilosti |
---|
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Sovremennyj russkij jazyk: aktivnyje processy na rubeže XX-XXI vekov. Moskva : Jazyki slavjanskich kul'tur, 2008. ISBN 5-9551-0216-7.
-
Il'jičeva, Ljudmila Jefimovna; Komarovskij, Vladimir Savel'jevič; Prorok, Vladimír. Rusko ve 21. století : politika, ekonomika, kultura. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2013. ISBN 978-80-7380-436-7.
-
Pavlovskaja, A. V. Russkij mir. Charakter, byt, nravy 1. Moskva : Slovo, 2009. ISBN 978-5-387-00103-1.
-
Pavlovskaja, A. V. Russkij mir. Charakter, byt, nravy 2.. Moskva : Slovo, 2009. ISBN 978-5-387-00102-4.
-
Pešková, M. Vosprijatije blizosti ili otdalennosti drugoj kul'tury kak motivacinnyj faktor obučenija inostrannomu jazyku. .
-
Pešková, M. Vosprijatije blizosti ili otdalennosti drugoj kul'tury kak motivacionnyj faktor obučenija inostrannomu jazyku. In: KORYČÁNKOVÁ, Simona (ed.). Aktual'nyje problemy obučenija russkomu jazyku XIII. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2018.
-
PEŠKOVÁ, Michaela. Introspektivní metody ve výuce interkulturní komunikativní kompetence. Philologia rossica. 2019, (1), 71-86. I. 2019, ISSN 2694-8826.
-
PEŠKOVÁ, Michaela, KUBÍKOVÁ, Kateřina (eds.). Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 2. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. 2017.
-
PEŠKOVÁ, Michaela, KUBÍKOVÁ, Kateřina (eds.). Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 3. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2019.
-
PEŠKOVÁ, Michaela, KUBÍKOVÁ, Kateřina (eds.). Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2016.
-
ŠAGALOVA, J. N. Samyj novejšij tolkovyj slovar' russkogo jazyka XXI veka: okolo 1500 slov. Spravočnoje izdanije.. Moskva: Astrel', 2012. ISBN 978-5-17-074754-2.
|