Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
V rámci předmětu student během konzultací, respektive seminářů upřesní kvalifikační obsah práce, zvolí adekvátní metody a postup zpracování tématu. Pravidelně konzultuje s vedoucím práce dílčí výsledky výzkumu a prezentuje části kvalifikační práce. S harmonogramem předmětu a konkrétními požadavky seznámí studenta katedra, respektive vedoucí práce na začátku semestru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 312 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat základní metodologické přístupy v antropologii |
vymezit základní charakteristiky odborného stylu |
rozlišit základní teoretické přístupy v antropologii |
znát kvalitativní a kvantitativní výzkumné metody v daném oboru |
Odborné dovednosti |
---|
aktivně používat zahraniční databáze odborných časopisů |
být schopen psát odborný text |
aplikovat základní principy vědecké práce např. práce se zdroji, citace ve svých vlastních textech |
vyhledat a kriticky zhodnotit odbornou literaturu na dané téma |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
analyzovat vybrané téma ve formě obsáhlejšího odborného textu |
aplikovat náležitý úzus k podložení, prezentaci a obhajobě svého stanoviska |
vysvětlit podstatu fenoménů spojených s tématem bakalářské práce |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně vybírat a řešit zadané či zvolené problémy |
vytvořit kvalifikační práci odpovídající příslušným formálním požadavkům |
získávat, analyzovat a specifikovat důležité informace týkající se zkoumané problematiky |
shromažďovat empirická data, systematizovat je a metodologicky správně je zpracovávat |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální konzultace, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Řešení problémů, |
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Čmejrková, Světla; Daneš, František; Světlá, Jindra. Jak napsat odborný text. Praha : Leda, 1999. ISBN 80-85927-69-1.
-
Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
|