Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
V rámci předmětu student během konzultací, respektive seminářů upřesní obsah práce, zvolí adekvátní metody a postup zpracování tématu. Pravidelně konzultuje s vedoucím práce dílčí výsledky výzkumu a prezentuje části kvalifikační práce. S harmonogramem předmětu a konkrétními požadavky seznámí studenta katedra, respektive vedoucí práce na začátku semestru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 468 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat základní metodologické přístupy v antropologii |
vymezit základní charakteristiky odborného stylu |
znát kvalitativní a kvantitativní výzkumné metody v daném oboru |
rozlišit základní teoretické přístupy v antropologii |
Odborné dovednosti |
---|
Prokázat schopnost nezávislé tvůrčí a výzkumné činnosti, které odpovídá jeho studijnímu oboru a budoucímu profesnímu zaměření. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
interpretovat a s porozuměním číst odborné a antropologické texty |
samostatně vybírat a řešit zadané či zvolené problémy |
vysvětlit podstatu fenoménů spojených s tématem diplomové práce |
vyjmenovat a definovat úhly pohledu a metody zpracování |
klasifikovat nalezené zdroje (relevantní vs. nerelevantní, primární vs. sekundární) |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit kvalifikační práci odpovídající příslušným formálním požadavkům |
obhájit svůj projekt |
kultivované komunikovat v akademickém prostředí |
získávat, analyzovat a specifikovat důležité informace týkající se zkoumané problematiky |
shromažďovat empirická data, systemizovat je a metodologicky správně je zpracovávat |
analyzovat empiricky získaný materiál s využitím potřebných teoretických základů |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Kvalifikační práce, |
Doporučená literatura
|
-
Čmejrková, Světla; Daneš, František; Světlá, Jindra. Jak napsat odborný text. Praha : Leda, 1999. ISBN 80-85927-69-1.
-
Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
|