Vyučující
|
-
Nemo 15 Robert, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do základů funkční anatomie člověka, hierarchické uspořádání těla, homeostáza, buňka jako základní struktura, vnitřní stavba a činnost buňky. 2. Dokončení popisu buňky, mitotické dělení buněk, proliferace a diferenciace buněk, základní typy tkání. 3. Biochemie, enzymatická činnost, buněčné dýchání 4. Endokrinní a imunitní systém. 5. Kosterní systém. 6. Svalový systém. 7. Oběhový systém. 8. Dýchací systém. 9. Trávicí a vylučovací systém. 10. Nervový systém. 11. Mozek a jeho činnost. 12. Smyslové vnímání. Zrak, sluch.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostudium literatury, Přednáška, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 65 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 51 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné dovednosti |
---|
číst a porozumět cizojazyčné literatuře |
číst a porozumět odborné/antropologické literatuře |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat a vysvětlit principy homeostatických mechanismů zajišťujících integritu organismu a regulaci dějů |
charakterizovat a rozlišit typy tkání |
popsat a vysvětlit části a funkce buňky |
charakterizovat základy obecné biologie a funkční anatomie člověka se zaměřením na pohybový systém a regulační mechanismy |
popsat a charakterizovat buňku coby základní stavební jednotku lidského těla |
Odborné dovednosti |
---|
rozlišit v různé míře podrobnosti jednotlivých orgánových systémů a jejich činnosti |
popsat fungování lidského těla skrze funkce a propojení jednotlivých tělních systémů |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Skupinová konzultace, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Písemná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Biologie pro psychology a pedagogy. Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-924-0.
-
Čihák, Radomír. Anatomie 1. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-7169-970-5.
-
Druga, Rastislav; Grim, Miloš. Základy anatomie. 1., Obecná anatomie a pohybový systém. Praha : Karolinum, 2001. ISBN 80-7262-112-2.
-
Feneis, Heinz. Anatomický obrazový slovník. Praha : Avicenum, 1981.
-
Machová, Jitka. Biologie člověka pro učitele. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-7184-867-0.
-
Rokyta, Richard. Fyziologie pro bakalářská studia v medicíně, přírodovědných a tělovýchovných oborech. Vyd. 1. Praha : ISV, 2000. ISBN 80-85866-45-5.
-
Silbernagl, Stefan; Despopoulos, Agamemnon. Atlas fyziologie člověka : 6. vydání, zcela přepracované a rozšířené. Vyd. 3. české. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0630-X.
|