Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Epistemologie a metodologie 2. Povaha dat v antropologii a výzkumný rámec 3. Zkoumaná populace a způsoby výběru 4. Organizace a uchovávání dat 5. Zpracování a interpretace sekundárních dat 6. Strukturovaný a polostrukturovaný rozhovor 7. Zaměřovaný rozhovor 8. Analýza kvalitativních dat I 9. Analýza kvalitativních dat II 10. Zakotvená teorie 11. Obsahová a diskurzivní analýza 12. Analýza sociálních sítí 13. Analýza kulturních domén
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s praktickými aplikacemi, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Studium textů
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 62 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišovat mezi analytickými a lidovými pojmy |
argumentovat a vést odbornou diskusi |
číst a porozumět odborné cizojazyčné literatuře |
Odborné dovednosti |
---|
kritické reflexe |
využívat elektronické informační zdroje |
aplikovat teorii v praxi |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat a vysvětlit základní postupy vytváření a získávání dat, které jsou vhodné pro výzkum populací v komplexní moderní společnosti |
charakterizovat a hodnotit přístupy k analýze kulturních a relačních dat |
Odborné dovednosti |
---|
s využitím odpovídajících metod realizovat vlastní výzkumný projekt |
s využitím odpovídajících metod je schopen analyzovat kulturní a relační data různorodého charakteru |
transformovat znalosti základních postupů vytváření a získávání dat a uplatnit v praxi |
kriticky reflektovat prameny a literaturu, se kterou pracuje |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (badatelské metody), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Andranovich, Gregory D., and Gerry Riposa. Doing Urban Research. London, 1993.
-
Bernard, H. Russell. Research methods in anthropology : qualitative and quantitative approaches. Lanham : Altamira Press, 2006. ISBN 978-0-7591-0869-1.
-
Bernard, H. Russell; Ryan, Gery Wayne. Analyzing qualitative data : systematic approaches. Los Angeles : SAGE Publications, 2010. ISBN 978-0-7619-2490-6.
-
Denzin, Norman K.; Lincoln, Yvonna S. Collecting and interpreting qualitative materials. Thousand Oaks : SAGE Publications, 2003. ISBN 0-7619-2687-9.
-
Flick, Uwe; Kardorff, Ernst von; Steinke, Ines. A companion to qualitative research. London ; Sage Publications, 2004. ISBN 0-7619-7375-3.
-
Grbich, Carol. Qualitative data analysis : an introduction. London : SAGE Publications, 2007. ISBN 978-1-4129-2143-5.
-
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Charmaz, Kathy. Constructing grounded theory : a practical guide through qualitative analysis. 1st pub. Los Angeles : SAGE, 2010. ISBN 978-0-7619-7353-9.
|