|
Lecturer(s)
|
-
Siembida Libor, doc. PaedDr. Ph.D.
|
|
Course content
|
Work with authentic texts: reading (and translation) of texts, analysis of grammar structures and lexical-stylistic features, reproduction of read text, discussion about the content. Possible topics: Consumer society, man?s happiness Technology in contemporary youth?s life ? age and social stratification Time phenomenon
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Collaborative instruction, Multimedia supported teaching, Seminar
- Preparation for formative assessments (2-20)
- 10 hours per semester
- Presentation preparation (report in a foreign language) (10-15)
- 20 hours per semester
- Contact hours
- 52 hours per semester
- Preparation for an examination (30-60)
- 50 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| užívat německý jazyk na úrovni B2 |
| orientovat se v německy psané odborné literatuře |
| charakterizovat klíčové termíny z oblasti antropologie |
| v základní rovině vysvětlit rozdíly mezi klíčovými pojmy oboru v němčině |
| Skills |
|---|
| využívat původní odborné texty v německém jazyce |
| adekvátně reagovat na poslechové texty věnované otázkám z antropologie |
| samostatně sumarizovat a interpretovat základní teze odborného textu |
| používat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v německém jazyce |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| rozpoznat důležité gramatické, lexikální, sémantické a stylistické jevy odborných textů |
| porozumět odbornému textu v německém jazyce |
| porozumět širokému spektru původních německých odborných textů z oblasti kulturní a sociální antropologie |
| Skills |
|---|
| aplikovat zásady práce s autentickými odbornými texty z oblasti sociální a kulturní antropologie |
| překládat a reprodukovat probírané texty |
| vést rozhovor/diskusi k přečteným textům a vyjadřovat se adekvátně a jazykově správně |
| zhodnotit písemný/poslechový text, zaujmout k němu stanovisko, předávat informace, vyvracet nebo obhajovat určitý názor |
| komunikovat na odborné úrovni v německém jazyce |
| na různých typech úkolů prokázat rozšíření a prohloubení úrovně svých jazykových dovedností |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Seminar |
| Multimedia supported teaching |
| Collaborative instruction |
| Textual studies |
| Skills |
|---|
| Seminar classes |
| Collaborative instruction |
| Textual studies |
| Multimedia supported teaching |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Combined exam |
| Test |
| Skills |
|---|
| Test |
| Individual presentation at a seminar |
|
Recommended literature
|
-
Buscha, Joachim. Grammatik in Feldern : Lösungsschlüssel. 1. Aufl. Ismanning : Verlag für Deutsch, 1999. ISBN 3-88532-682-5.
-
Greule, A., Lebsanft, F. Europäische Sprachkultur und Sprachpflege. Tubingen, 1998.
-
Höppnerová, Věra. Deutsch an der Uni : němčina pro vysoké školy. Vyd. 1. Praha : Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-66-1.
|