Vyučující
|
-
Švátorová Anna, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Srovnání teoretické připravenosti s praxí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, Samostudium literatury
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 39 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat mimoakademické organizace, ve kterých se typicky zaměstnávají absolventi sociální a kulturní antropologie |
vysvětlit základní teoreticko-metodologické principy sociální a kulturní antropologie |
charakterizovat kvantitativní a kvalitativní metodologii a vysvětlit rozdíl mezi těmito přístupy |
Odborné dovednosti |
---|
porozumět odbornému textu |
interpretovat a vysvětlit obsah odborného textu osobě, která se v nepohybuje v sociálněvědním diskurzu |
napsat kultivovaný odborný text na dané téma |
v antropologicky relevantních termínech uchopit a interpretovat zkušenosti získané během praxe v mimoakademické organizaci |
komunikovat s lidmi z jiného sociálního prostředí než je jeho vlastní |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
konfrontovat a kriticky zhodnotit svojí teoretickou připravenost získanou během studia s tématy, které jsou diskutovány v institucích a organizacích, kde mohou po dokončení studia působit |
charakterizovat a popsat klíčová témata týkající se otázek sociální integrace |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat a rozlišit konkrétní problematické oblasti, které se týkají aktuálně diskutovaných témat v institucích jejich možného profesního uplatnění |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (badatelské metody), |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Literatura bude zadána externím lektorem.
-
The literature will be assigned by the external lector.
|