Vyučující
|
-
Švátorová Anna, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Projektové plánování, veřejná sféra, specifika projektů v sociálních službách. 2. Projektový cyklus v sociálních službách, projektový manažer v sociálních službách. 3. Zdroje financování sociálních projektů, typy a formy fundraisingových aktivit. 4. Metody plánování sociálních projektů - základní vymezení metody logického rámce (LFA - Logical Framework Approach). 5. Metody strukturace a definování sociálního problému. Analýza situace (SWOT). 6. Metody definování problému a tvorba cílů sociálního projektu. 7. Definice problému jako nástroj strategického a projektového plánování. Analýza zainteresovaných skupin. 8. Projektové plánování - analýza cílů. Definice účelu, cílů a výstupů projektu. 9. Aktivity projektu. Harmonogram projektu. 10. Analýza výstupů - měřitelné ukazatele dopadu a výsledků sociálního projektu. 11. Analýza rizik. Základy finančního plánování projektu. Analýza vstupů. 12. Projektová žádost. 13.Metody evaluace sociálních, vzdělávacích a integračních projektů a programů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Kooperativní výuka, Projektová výuka, Skupinová konzultace
- Projekt individuální [40]
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat a popsat základní pojmy a teoretické koncepty sociální práce |
Odborné dovednosti |
---|
prezentovat výstupy vlastní samostatné práce |
kriticky reflektovat a porozumět odbornému textu v českém jazyce |
využívat elektronické informační zdroje |
create and propose the topic of an educational, development or integration project |
vymyslet a navrhnout téma vzdělávacího, rozvojového či integračního projektu |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vymezit a charakterizovat roli pracovníka v sociálních službách v rámci projektových aktivit v různých kontextech (neziskový sektor, veřejný sektor) |
popsat a aplikovat při tvorbě sociálního, vzdělávacího či integračního projektu základní přístupy projektového plánování metodou logického rámce |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit projektový záměr sociálního, vzdělávacího či integračního projektu ve struktuře logického rámce |
využít odpovídajících metod (analýza problému, analýza cílů, logický rámec, aj.) k analytické, plánovací a hodnotitelské roli v projektovém řízení |
aplikovat situační analýzu (SWOT) v různých kontextech využitelných v sociálních službách |
s využitím odpovídajících metod vytvořit SMART cíle, účel a výstupy sociálního projektu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
E-learning, |
Projektová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Projektová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Barker, Stephen; Cole, Rob. Projektový management pro praxi. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2838-4.
-
Doležal, Jan. Projektový management podle IPMA. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2848-3.
-
Hloušek, Jan; Hloušková Zuzana. Získávání zdrojů na aktivity NNO působící v sociální oblasti. Hradec Králové, Gaudeamus, 2011.
-
Kažmierski, Tomáš. Projektové a strategické plánování pro neziskové organizace. Praha : Centrum pro komunitní práci, 2003. ISBN 80-902368-9-8.
-
Matoušek, O. Sociální služby: legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení, 1. vyd.. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-310-9.
-
Örtengren, K. The Logical Framework Approach. SIDA, 2003.
-
Veselý, A. - Nekola, M. (eds.). Analýza a tvorba veřejných politik: přístupy, metody a praxe. Praha: SLON, 2007.
|