Vyučující
|
-
Švátorová Anna, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah: Aplikovaná antropologie, projektové plánování, veřejná sféra. Metody projektového plánování - základní vymezení metody logického rámce (LFA - Logical Framework Approach). Metody strukturace a definování problému. Analýza situace (SWOT). Metody definování problému, tvorba cílů. Definice problému jako nástroj strategického i projektového plánování (strom problému a jeho užití). Analýza zainteresovaných skupin. Projektové plánování - analýza cílů. Definice účelu, cílů a výstupů projektu. Struktura projektu - matice logického rámce (LFM - Logical Framework Matrix). Aktivity projektu. Analýza výstupů měřitelné ukazatele. Analýza rizik. Základy finančního plánování projektu. Analýza vstupů. Projektová žádost. Metody evaluace sociálních, vzdělávacích a integračních projektů a programů. Sociální marketing jako nástroj řešení sociálních problémů a strategie pro sociální změnu. Základní definice, vymezení. Sociální marketing - modely marketingového plánování, strategie, vstupy, výstupy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Kooperativní výuka, Projektová výuka, Skupinová konzultace, Seminární výuka, Samostatná práce studentů
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat a popsat základní pojmy a teoretické koncepty sociokulturní antropologie |
popsat základní charakteristiky aplikované antropologie |
komunikovat o zacílení a profilu studovaného oboru |
vvymyslet a navrhnout téma vzdělávacího, rozvojového či integračního projektu |
Odborné dovednosti |
---|
prezentovat výstupy vlastní samostatné práce |
kriticky reflektovat a porozumět odbornému textu v českém jazyce |
využívat elektronické informační zdroje |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vymezit a charakterizovat roli aplikované antropologie v rámci projektových aktivit v různých kontextech (neziskový sektor, veřejný sektor) |
popsat a aplikovat základní přístupy projektového plánování metodou logického rámce |
charakterizovat klíčové aspekty sociálního marketingu a vytvořit námět vlastní sociálně marketingové kampaně |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit projektový záměr sociálního, vzdělávacího či integračního projektu ve struktuře logického rámce |
využít odpovídajících metod (analýza problému, analýza cílů, logický rámec, aj.) k analytické, plánovací a hodnotitelské roli v projektovém řízení |
aplikovat situační analýzu (SWOT) v různých kontextech |
s využitím odpovídajících metod vytvořit SMART cíle, účel a výstupy projektu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
E-learning, |
Projektová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (badatelské metody), |
Projektová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Aune, J.B. Logical Framework Approach and PRA - mutually exklusive or complementary tools for project planning. Development in Practice 10(5): 687-690. 2000.
-
Ervin, Alexander MacKay. Applied anthropology : tools and perspectives for contemporary practice. Boston : Allyn and Bacon, 2000. ISBN 0-321-05690-6.
-
Gardner, Katy; Lewis, David. Anthropology, development and the post-modern challenge. London : Pluto Press, 1996. ISBN 978-0-7453-0747-3.
-
Gwynne, Margaret Anderson. Applied anthropology : a career-oriented approach. Boston : Allyn and Bacon, 2003. ISBN 0-205-35866-7.
-
Kažmierski, T. - Pelcl, P. Projektové plánování pro neziskové organizace. Praha: Regionální environmentální centrum pro střední a východní Evropu., 2003.
-
Kedia, Satish,; Van Willigen, John. Applied anthropology : domains of application. Westport : Praeger, 2005. ISBN 0-275-97842-7.
-
Örtengren, K. The Logical Framework Approach. SIDA, 2003.
-
Veselý, A. Metody a metodologie vymezení problému.. UK FSV, 2005.
-
Veselý, A., Nekola, M. (Ed.). Analýza a tvorba veřejné politiky: přístupy, metody a praxe. Praha: Slon, 2007.
|