Vyučující
|
-
Šebík Anton, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. klasické výzkumy médií 2. focus groups 3. dotazníkové metody 4. mediální deníky 5. výzkumy sledovanosti, peoplemetry 6. etnografie mediálních a zpravodajských organizací 7. obsahová analýza 8. sémiotická analýza 9. konverzační analýza 10. kombinované metody v mediální analýze 11.-12. komparativní, historická a komparativněhistorická metoda v mediologii 13. nové trendy: internetový výzkum
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Projektová výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Studium textů, Seminář
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 33 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
kSS/TMK1 - schopnost číst v anglickém jazyce Kurz je vyučován v anglickém jazyce |
Výsledky učení |
---|
studenti jsou schopni: - popsat vybrané metody studia mediálních obsahů, účinků a výzkumu publika (dotazníkové šetření, focus group, etnografické metody výzkumu, obsahová analýza, semiotická analýza) - identifikovat vhodné možnosti aplikace těchto metod - aplikovat tyto metody na vlastní výzkumný problém - volit vhodnou kombinaci několika vybraných metod pro řešení vlastního výzkumného problému - realizovat vlastní výzkum ve kterém uplatní vhodnou kombinaci několika vybraných metod - prezentovat výsledky vlastního výzkumu v odborné studii, tj. jsou schopni: - formulovat výzkumné otázky a hypotézy - zdůvodnit teoreticky své hypotézy - prezentovat podstatné výsledky pro zhodnocení platnosti hypotéz - zhodnotit platnost svých hypotéz - formulovat jasné závěry |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Berelson, B., Janowitz, M. Reader in Public Opinion and Communication. The Free Press, 1966.
-
Boyd-Barrett, Oliver; Newbold, Chris. Approaches to media : a reader. 1st ed. London : Arnold, 1995. ISBN 0-340-65229-2.
-
Buriánek, J. Sémantický diferenciál jako technika sociologického výzkumu. Sociologický časopis 6/1988. str. 645 - 656, 1988.
-
Fiske, John. Introduction to communication studies. 2nd ed. London : Routledge, 1990. ISBN 0-415-04672-6.
-
Hansen, Anders. Mass communication research methods. Hampshire : PALGRAVE, 1998. ISBN 0-333-61710-X.
-
Jensen, Klaus Bruhn; Jankowski, Nicholas W. A handbook of qualitative methodologies for mass communication research. 1st ed. London : Routledge, 1991. ISBN 0-415-05405-2.
-
Katz, E. Dvoustupňový tok komunikace: nejnovější zpráva o hypotéze. In: Jirák, J., Říchová, B. Politická komunikace a média. Praha, Karolinum, 2000.
-
Klapper, J. The Effects of Mass Communication. Illinois. Glencoe, 1960.
-
Neuendorf, Kimberly A. The content analysis guidebook. Thousand Oaks : Sage Publications, 2002. ISBN 0-7619-1978-3.
-
Noelleová, Elisabeth. Výzkum veřejného mínění : úvod do metod demoskopie. 1. vyd. Praha : Svoboda, 1968.
-
Punch, Keith F. Developing effective research proposals. London : SAGE Publications, 2000. ISBN 0-7619-6356-1.
|