Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- klíčové teoretické a metodologické přístupy v penitenciární sociologii - historický vývoj penitenciární sociologie - historie a současnost českého vězeňství a jeho odborná reflexe - česká penitenciární sociologie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 35 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat a vysvětlit základní sociologické teorie |
charakterizovat základní poznatky vyplývající z empirických výzkumů |
číst odborné texty v anglickém jazyce |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit po formální stránce akceptovatelný odborný výstup |
aktivně používat zahraniční databáze odborných časopisů |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyložit teoretické modely v oblasti penitenciární sociologie |
vyložit metodologické postupy v oblasti penitenciární sociologie |
vyjmenovat a charakterizovat klíčové studie v oblasti penitenciární sociologie |
Odborné dovednosti |
---|
klasifikovat různé typy teoretických a metodologických přístupů v oblasti penitenciární sociologie |
samostatně kriticky zhodnotit teoretické a metodologické přístupy v oblasti penitenciární sociologie |
samostatně zvolit vhodný teoreticko-metodologický přístup pro analýzu vězeňského prostředí a témat s ním souvisejících |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Drenkhahn, Kirstin; Dudeck, Manuela; Dünkel, Frieder. Long-term imprisonment and human rights. 2014. ISBN 978-0-415-67912-1.
-
Foucault, Michel. Dohlížet a trestat : kniha o zrodu vězení. Praha : Dauphin, 2000. ISBN 80-86019-96-9.
-
Garland, David. Mass imprisonment : social causes and consequences. 1st pub. London : SAGE Publications, 2001. ISBN 0-7619-7324-9.
-
Garland, David. The culture of control : crime and social order in contemporary society. Chicago : University of Chicago Press, 2001. ISBN 0-226-28384-4.
-
Matthews, Roger. Doing time : an introduction to the sociology of imprisonment. 1999. ISBN 0-333-75231-7.
-
Newman, David M.,; O'Brien, Jodi. Sociology : exploring the architecture of everyday life : readings. 5th ed. Thousand Oaks : Pine Forge Press, 2004. ISBN 0-7619-8827-0.
-
Zimbardo, Philip G. The Lucifer effect : understanding how good people turn evil. New York : Random House Trade Paperbacks, 2008. ISBN 978-0-8129-7444-7.
-
Zyl Smit, Dirk van; Dünkel, Frieder. Imprisonment today and tomorrow : international perspectives on prisoners´rights and prison conditions. Second edition. The Hague : Kluwer Law International, 2001. ISBN 90-411-1581-1.
|