Předmět: Cvičení integrovaného výzkumu

« Zpět
Název předmětu Cvičení integrovaného výzkumu
Kód předmětu KSS/CMM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Ciglerová Hana, PhDr. Ph.D.
  • Šebík Anton, PhDr. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- metody kvantivního sběru dat - metody kvalitivního sběru dat - metody tzv. smíšených způsobů sběru dat

Studijní aktivity a metody výuky
Individuální konzultace, Skupinová konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Studium textů, Seminář
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 13 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
popsat a vysvětlit základní sociologické metody.
popsat formování sociologických perspektiv při využívání sociologických metod.
charakterizovat základní poznatky vyplývající z empirických kvalitativních výzkumů.
vyjmenovat a popsat základní vývojové etapy formování kvalitativních metod.
Odborné dovednosti
vytvořit po formální stránce akceptovatelný odborný výstup.
aktivně používat zahraniční databáze odborných časopisů.
samostatně interpretovat poznatky vyplývající z aplikace sociologických metod.
používat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v českém a anglickém jazyce.
Výsledky učení
Odborné znalosti
rozlišit a popsat vztahy mezi různými paradigmaty sociologického výzkumu.
vyložit různé teoretické přístupy a jejich dopad na různé verze smíšeného výzkumu.
charakterizovat různé typy konfliktů mezi metodami výzkumu.
vyjmenovat a charakterizovat klíčové studie využívající smíšeného sběru dat a jejich zpracování.
Odborné dovednosti
klasifikovat různé typy tzv. smíšených způsobů sběru a vyhodnocování dat (mixed-mode research, multi-method research).
samostatně demonstrovat konkrétní konfliktní přístupy při aplikaci jednotlivých přístupů při aplikaci smíšeného sběru dat.
samostatně kriticky zhodnotit vztahy mezi různými paradigmaty sociologického výzkumu.
samostatně zvolit vhodný teoreticko-metodologický přístup při aplikaci smíšeného sběru dat.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Skupinová konzultace,
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Hodnotící metody
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Benson, Rodney a Abigail C. Saguy. Constructing Social Problems in an Age of Globalization: A French-American Comparison. American Sociological Review 70 (2): 233-259, 2005.
  • Edgell, Penny, Joseph Gerteis a Douglas Hartmann. Atheists as 'Other': Moral Boundaries and Cultural Membership in American Society. American Sociological Review, 72(2): 211-234., 2007.
  • Giordano, Peggy, Monica A. Longmore a Wendy D. Manning. Gender and the Meaning(s) of Adolescent Romantic Relationships: A Focus on Boys. American Sociological Review 71:260-287., 2006.
  • Cherlin, Andrew J., Linda M. Burton, Tera R. Hurt a Diane M. Purvin. The Influence of Physical and Sexual Abuse on Marriage and Cohabitation. American Sociological Review 69 (6): 768-789., 2004.
  • Lazarsfeld, P. F. and Kendal, Patricia L. (eds.). Problems of Survey Analysis." In: Merton, R. K. a Lazarsfeld, P. F. (eds.): Continuities in Social Research: Studies in the Scope and Method of "The American Soldier. Glencoe, Ill., The Free Press, 1950.
  • Lazarsfeld, P. F. (eds.). The Interpretation of Statistical Relations as a Research Operation" In: Lazarsfeld-Rosenberg (eds.): The Language of Social Research. A Reader in the Methodology of Social Research. New York, The Free Press, 1955.
  • Pager, Devah a Quillian, Lincoln. Walking the Talk? What Employers Say Versus What They Do. American Sociological Review 70 (3): 355-380, 2005.
  • Pearce, Lisa D. Integrating Survey and Ethnographic Methods for Systematic Anomalous Case Analysis. Sociological Methodology 32: 103-132, 2002.
  • Schwartz, Barry a Howard Schuman. History, Commemoration, and Belief: Abraham Lincoln in American Memory. American Sociological Review 70(2):183-203., 2005.
  • Somers, Margaret a Fred Block. From Poverty to Perversity: Ideas, Markets, and Institutions over 200 Years of Welfare Debate. American Sociological Review 70(2):260-287, 2005.
  • Uzzi, Brian a Ryon Lancaster. Embeddedness and Price Formation in the Corporate Law Market.. American Sociological Review 69 (3): 319-344, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr