Vyučující
|
-
Švarcová Andrea, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Co je emoce? Přístupy ke studiu emocí 2. Emoční socializace 3. Emoční práce, carework 4. Emoce a nerovnost: gender, rasa a třída 5. Emoční deviace 6. Emoce a identita 7. Emoce a sociální změna 8. Emoce jako komodita (kapitalismus, spotřeba) 9. Emoce a bezpečnost
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 65 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 41 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat a vysvětlit základní sociologické teorie. |
popsat formování sociologických perspektiv při využívání sociologických metod. |
charakterizovat základní poznatky vyplývající z empirických výzkumů. |
charakterizovat základní metodologické postupy. |
Odborné dovednosti |
---|
aktivně používat zahraniční databáze odborných časopisů. |
číst odborné texty v anglickém jazyce. |
používat adekvátní termíny odpovídající pojmosloví oboru v českém a anglickém jazyce. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat základní sociologické koncepty, které se uplatňují v oblasti sociologie emocí. |
vyjmenovat a charakterizovat klíčové studie zaměřené na problematiku sociální podmíněnosti emocí. |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat znalosti a dovednosti na porozumění praktickým příkladům toho, jak jsou emoce vyjadřované v různých sociálních a kulturních kontextech. |
popisovat, jak rasa, třída, gender, pohlaví, věk a status určuje, které emoce jsou společensky akceptovatelné pro jedince, kteří sdílejí stejnou kulturu. |
kriticky srovnávat genderovanou emoční zkušenost mužů a žen. |
analyzovat, jak emoční pravidla a očekávání posilují nerovnosti ve společnosti. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Test, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Turner, Jonathan H.; Stets, Jan E. The sociology of emotions. New York : Cambridge University Press, 2005. ISBN 978-0-521-61222-7.
|