Předmět: Metody výzkumu trhu

« Zpět
Název předmětu Metody výzkumu trhu
Kód předmětu KSS/MVT
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šebík Anton, PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Horský Ladislav, Ing. Mgr. MBA
Obsah předmětu
1. Vymezení marketingového výzkumu; Mystery Shopping 2. Produktový výzkum 3. Výzkum mediálního chování 4. Výzkum značky 5. Výzkum reklamy (pre-testy) 6. Výzkum reklamy (post-test) 7. Průběžný test 8. Výzkum nákupního chování 9. Spotřebitelský výzkum (U&A) 10. Výzkum ceny 11. Výzkum spokojenosti a loajality 12. Výzkum obalu

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická výuka, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška, Cvičení
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 38 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
kSA/MTV1, nebo KSS/MV1, nebo KSS/ZESV, a KSA/MTV2, nebo KSS/MV2 - schopnost číst v anglickém jazyce
Výsledky učení
studenti jsou schopni: - popsat vybrané moderní aplikované sociologické metody, používané v oblasti marketingu, výzkumu trhu a reklamy - identifikovat silné a slabé stránky vybraných metod - zvolit pro výzkumný problém aplikaci vhodné metody - použít vybrané metody ve vlastním výzkumu - prezentovat výstupy výzkumu provedeného vybranými metodami
Vyučovací metody
Přednáška založená na výkladu,
Cvičení (praktické činnosti),
Řešení problémů,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Hodnotící metody
Kombinovaná zkouška,
Test,
Výstupní projekt,
Doporučená literatura
  • Foret, Miroslav; Stávková, Jana. Marketingový výzkum : jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0385-8.
  • Kozel, Roman. Moderní marketingový výzkum : nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-0966-X.
  • Smith, Scott M.; Albaum, Gerald S. Fundamentals of marketing research. Thousand Oaks : SAGE Publications, 2005. ISBN 0-7619-8852-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr